ESCOLTA-HO
Més enllà de la situació social, Arnau detecta que el més complicat per als menuts ha estat mantenir una rutina de son habitual, ja que el cansament físic és menor i els costa més dormir. També el fet d'adaptar-se a una aturada sobtada de l'activitat, quan estan acostumats a un ritme molt elevat de rutines i activitats. Per això, les escoles hi mantenen el contacte per saber com es troben i com viuen aquesta situació, que recomanen que s'acompanyi de rutines escolars 'no gaire feixugues' per no perdre tant el ritme però que s'adapti també a la incertesa i falta de concreció de com acabarà exactament el curs.
De cara a la tornada, però, Arnau adverteix que serà necessari parlar de tot plegat amb els infants. 'No es pot pensar que s'ha acabat el coronavirus i no en tornem a parlar', ha assenyalat. Tant per la situació viscuda com també pel dol per la pèrdua d'éssers estimats que molts petits han passat durant la crisi. Les escoles hauran de preparar-se per això, però també per poder respondre a situacions similars en el futur o, fins i tot, a possibles rebrots que tornin a obligar a tancar portes.
Mireia Arnau
No és una situació que ens imaginéssim. M'ho arriben a dir fa uns mesos i diria que no podia ser. I tot s'ha aturat, els nens també ho han viscut. I com ho viuen en aquesta societat on estan contínuament fent coses? Ha estat un canvi important.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.