Cal conèixer i entendre com funcionen els canals de comunicació del segle XXI, com ens informem avui dia i, el que és més important, com ens arriba aquesta informació i amb quina intenció.
Montserrat Rigall és periodista i investigadora sobre la verificació de notícies falses a través de la intel·ligència artificial (IA). Forma part de l’equip d’investigadors del Projecte IVERES de RTVE. Parlem amb ella sobre tot això i molt més en una entrevista a Cugat Mèdia.
Els infants de cinquè van conèixer personalment com funciona Cugat Mèdia. Durant el matí del passat dijous 10 d’octubre, els nens i nenes de cinquè de l’escola Pins del Vallès, van anar al local de Cugat Mèdia. Van aprendre com funciona la ràdio. Primer, la Sílvia, una periodista de Cugat Media, els va explicar com […]
L’escrit porta una capçalera falsa de l’Ajuntament i suplanta la signatura del regidor Àngel Pedrós. L’Ajuntament desmenteix la informació que s’ha difós mitjançant una nota falsa sobre la implementació d’una nova mesura per identificar els propietaris d’animals que no recullin els excrements de la via pública. L’escrit; que porta la capçalera de l’Ajuntament de Sant […]
L’alumnat del centre educatiu santcugatenc fa un espai radiofònic cada mes a Ràdio Sant Cugat. Nil Blanco, Marian Chávez, Angela López, Marwa El Kharraz, Queralt Grau, Ada Lentini i Esteve Vigas són els protagonistes del primer programa de la temporada de l’Institut Leonardo da Vinci. Els i les alumnes, de 4t d’ESO, ens han acostat […]
Si una cosa generen les xarxes socials són polèmiques de tota mena. Més o menys buides de contingut i transcendència segons els casos, aquesta setmana a l’eduCAC ens fixem en una per les implicacions que té per als infants, els joves i per a la nostra pròpia educació mediàtica.
En temps clickbaits, audiències a qualsevol preu i lluita per ser el primer a dir una notícia, cal tenir el cap fred quan t’arriba una mitja-notícia llaminera que saps que et reportarà moltes visites a la web. El rumor és el pitjor enemic d’un periodista.
Les nenes i nens van descobrir com es feien les notícies, televisió i ràdio. Cugat Mèdia ens va obrir les portes i vam entrar: a la primera sala ens van explicar les notícies d’esports i cultura, la segona sala ens van explicar que les notícies de les xarxes socials les posen en vertical, a la tercera […]
Els alumnes de 6è van veure com treballaven els periodistes del Cugat Mèdia El dies 10 i 11 de gener els alumnes de 6è de l’escola Joan Maragall van visitar les instal·lacions per aprendre més coses sobre el periodisme. Van poder veure la sala de gravacions de ràdio (on posen els àudios, editen, o regulen […]
El missatge que s’està passant per WhatsApp explica un intent de segrest d’una nena que en realitat va passar a Sabadell. Aquests dies està corrent pels grups de WhatsApp de classes d’escoles de la ciutat una informació sobre un intent de segrest d’una nena a una parada d’autocar pròxima a una escola de Sabadell, que […]
L’Ajuntament demana precaució amb les informacions que alerten sobre un increment dels robatoris a Mira-sol. L’avís respon a una publicació a Instagram en què s’assegura que s’han produït diversos robatoris a habitatges i trasters al barri als quals s’ha utilitzat un vehicle robat per encastar-lo contra les propietats. Segons ha informat el consistori, la informació publicada no és certa i la fotografia que l’acompanya correspon a l’accident d’una veïna en entrar a l’aparcament privat.
Des dels més grans als més petits, bona part de la canalla dedica unes hores a la setmana fora de l’escola a l’aprenentatge de l’idioma més estudiat del món. Però per què les famílies busquen aquest reforç? Per quins mètodes d’aprenentatge es decideixen? Hi ha una edat idònia per començar a aprendre una segona llengua? I els resultats d’aquest aprenentatge, són els esperats? Cugat Mèdia busca respostes a aquestes i altres qüestions sobre l’anglès a través de veus expertes.
Les protagonistes són alumnes de 1r de Batxillerat del centre. Els alumnes de 1r de Batxillerat de l’Institut Angeleta Ferrer han estrenat l’espai ‘La veu de l’institut’ que obre els micros de Ràdio Sant Cugat als joves dels centres educatius de la ciutat. En aquest capítol han participat la Georgina, la Marta, l’Alessia, la Martina, […]
Cugat Mèdia va dinamitzar el taller de pòdcast L’assetjament escolar i la discriminació per motius de raça, gènere o diversitat de cossos han centrat el primer Congrés de Joves per la Pau-Arcadi Oliveres. Hi ha participat l’alumnat de l’escola Avenç i l’institut Leonardo da Vinci, que ha triat els temes que s’han abordat en la […]
Cada mes aquesta escola fa un programa de ràdio a Cugat Mèdia El programa ‘Radioactivo’ del col·legi Pureza de María torna a l’estudi 1 de Ràdio Sant Cugat amb recomanacions de pel·lícules, sèries, llibres i música. A part del què els agrada als nois i noies del centre, també expliquen a Cugat Mèdia la seva visió de […]
El Ministerio de Consumo, l’Asociación Española de Fabricantes de Juguetes i Autocontrol han acordat un protocol per impulsar la igualtat de gènere en la publicitat infantil, per evitar representacions que fomentin els biaixos de gènere.
UNICEF ha fet públic l’estudi Impacto de la tecnologia en la adolescencia. Relaciones, Riesgos y oportunidades. Un estudio comprensivo hacia el uso saludable de las TRIC.
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) alerta sobre la sobreexposició dels menors d’edat a la publicitat que fan els i les influencers d’aliments alts en greix, sucre o sal, així com de begudes ensucrades, en les plataformes de vídeo i en les xarxes socials