Aleksandra Milicic
Aquests seminaris ajunten mestres de religions diferents, i ens fan aprendre que no hi ha cap tipus de problema.
Les dues mestres, acompanyades d'una traductora, han parlat de les diferències entre l'educació infantil a Catalunya respecte el seu país, i n'han destacat sobretot una 'major flexibilitat' i 'autonomia' dels infants en el procés d'aprenentatge. Així ho ha dit Alma Polic.
Alma Polic
A Catalunya els mestres ho fan tot lentament i preguntant l'opinió dels nens, i els infants se serveixen i mengen sols.
Polic i Milicic han destacat el paper rellevant de les escoles bressol per la reconstrucció del seu país, ja que segons elles l'educació infantil és la fase en la qual els nens han d'aprendre a tolerar les diferències i a relacionar-se entre ells, independentment de la seva religió o procedència.
Durant aquests 10 dies, una desena de mestres més de zones diverses del país balcànic visiten també centres de Barcelona i Mollet del Vallès. Com a part del projecte d'intercanvi, uns quants educadors catalans viuran l'experiència inversa l'estiu de l'any vinent i viatjaran per conèixer el sistema educatiu bosnià.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.