Ole Thorson, expert en mobilitat: 'No hi ha prou connexions entre els nous barris'


Temes relacionats

La pedalada contra el canvi climàtic aplega més d'un centenar de ciclistes (28/set/09)

Els autobusos públics seran gratuïts durant tota la Setmana de la Mobilitat Sostenible (17/set/09)


  • Comparteix:

El principal obstacle en la mobilitat de Sant Cugat és la connexió entre els nous barris, sobretot amb el transport públic. Així ho ha assegurat l'expert en mobilitat Ole Thorson, que ha participat aquest dilluns en una taula rodona al Club Muntanyec (CMSC) per tancar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Thorson creu que Sant Cugat està per sobre de la mitjana en matèria de mobilitat sostenible, però considera que cal superar les barreres com les vies de tren, l'autopista i altres infraestructures que fragmenten el municipi.

Sant Cugat ha viscut la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura amb propostes com un taller de reparació de bicicletes, una pedalada contra el canvi climàtic i oferir el transport públic gratuït. Iniciatives que s'han tancat amb un debat que ha posat sobre la taula alguns dels problemes de la ciutat en matèria de mobilitat i ha permès reflexionar sobre les seves possibles solucions.

Juntament amb Alfons Perona i Martí Rius, l'expert en mobilitat Ole Thorson ha participat d'aquesta taula rodona que ha aplegat una vintena de persones. Thorson enumera les fites que té la ciutat en matèria de mobilitat. Són declaracions a Cugat.cat.

Ole Thorson

Els santcugatencs han de conèixer la seva xarxa viària per connectar-se millor amb les diferents barris. Els conductors han d'utilitzar més els vials que no passen pel centre.



Tot i això, l'expert en mobilitat creu que Sant Cugat ha fet grans millores per aconseguir ser més sostenibles en els desplaçaments. Thorson explica quin seria el següent pas per millorar la mobilitat

Ole Thorson

Tenim una sèrie de barreres que s'haurien de superar amb passos per apropar els barris.







Respecte la connexió amb la resta de la comarca, Thorson ha apostat per una xarxa de transport públic més octogonal.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.