Les 21 queixes rebudes són pràcticament el doble que les formulades el 2021. Una dada poc elevada segons la representant de la ciutadania, que atribueix als "pocs conflictes entre l'administració i els veïns i veïnes de Valldoreix o al poc coneixement de la institució" per part de la ciutadania.
De fet, el desconeixement de la figura de la Síndica al territori ha motivat l'única actuació d'ofici. Es tracta de recomanar a l'Ajuntament i l'EMD que incorporin a les notificacions d'actes administratius informació sobre la existència de la Síndica de greuges municipal i sobre les seves competències, com les de supervisar les actuacions i decisions municipals.
La Síndica ha recordat que l'any passat es va fer una campanya de comunicació a Valldoreix. A l'informe, exposa que al 2022 la Síndica va fer reclamacions a l'EMD per la poca celeritat en les respostes, cosa que s'ha resolt aquest 2023.
La Síndica de greuges atén a l'EMD els segons dimecres del mes de 10 a 12.30h.
MÉS INFO SOBRE L'OFICINA DE LA SÍNDICA DE VALLDOREIX
Helena Lopez Macho
Des d'aquesta sindicatura continuarem treballant per donar a conèixer aquesta figura a la ciutadania i agraeixo la campanya que l'EMD va fer l'any passat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.