Yago Raventós (Assemblea Bici): 'L'anella verda és totalment insegura per la falta de segregació'

L'Assemblea de la Bici passa pel programa 'Entitats' de Ràdio Sant Cugat


  • Comparteix:

Yago Raventós, membre de l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Yago Raventós, membre de l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Sant Cugat ha de millorar la infraestructura urbana destinada a les bicicletes. Així ho assegura Yago Raventós, membre de l'Assemblea de la Bici Sant Cugat, al programa 'Entitats' de Cugat Mèdia. Assegura que cal segregar els carrils de la calçada incorporant separadors i pilones per diferenciar l'espai amb els vehicles de motor que sovint envaeixen l'espai posant en perill als ciclistes. Per protestar contra tots aquests aspectes, aquest dissabte 18 de març l'Assemblea de la Bici organitza una 'bicicletada' que començarà a la plaça Lluís Millet (10.30 h) i acabarà a la plaça d'Octavià (12 h).

ESCOLTA-HO

Fa anys que Sant Cugat està dissenyant mesures per millorar la convivència entre vianants, vehicles de motor i bicicletes. Yago Raventós lamenta que molts projectes aprovats no s'acaben executant, com el protocol per denunciar l'assetjament que pateixen per part dels conductors, que, des de la seva aprovació el mes de gener encara no s'ha aplicat. D'altra banda, la nova normativa que limita la velocitat a 30 quilòmetres per hora en carrers d'un sol carril tampoc s'està complint, afirma.

Dinamarca i els Països Baixos són el gran model de país inclusiu amb la bicicleta. Però no cal anar tan lluny per veure sistemes vàlids. València, Sevilla o Pontevedra disposen d'una millor organització que Sant Cugat. Per això recelen del recent premi que ha rebut l'Ajuntament com a ciutat Bikefriendly per la seva connexió intermunicipal: "No s'hauria de rebre un premi així quan la ciutat no està ben comunicada". Tot i això, Raventós remarca que, en comparació amb altres municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la situació a Sant Cugat no és tan precària.

Des de l'Assemblea de la Bici denuncien els 'bici nyaps' que hi ha repartits per la ciutat. El gran 'bici nyap' és l'Anella Verda, ja que "el projecte no va acabar com estava previst i ara per ara és totalment insegur per la falta de segregació".

L'Entitat

L'Assemblea de la Bici de Sant Cugat, vinculada al Club Muntanyenc, va néixer el 2015 amb l'objectiu de promocionar l'ús de la bicicleta a la ciutat. L'entitat està oberta a qualsevol persona de Sant Cugat que tingui interès a moure's en bici i vulgui promoure-la, explica Raventós. Un altre dels objectius de l'Assemblea és complir amb la funció pedagògica establerta, oferint cursos de formació a nens de primària i secundària. L'Assemblea, a més, participa en les reunions de la Taula de Mobilitat que l'Ajuntament organitza trimestralment.




Yago Raventós

Què han fet (a Pla del Vinyet)? Alternar separadors amb pilones, d'aquesta manera assegurem que ni els cotxes ni les motos envaeixin el carril bici. Tot i que els grans cracs a l'hora de fer carrils bici, Dinamarca o Països Baixos, el que diuen és que es necessita un cordó de seguretat.

Yago Raventós

(A Sant Cugat) tenim una herència de molts carrils bici que els hi diem 'carril bici nyap' perquè estan situats a la vorera. Nosaltres volem evitar això, no desitgem treure espai al vianant i amb això arribem a la conclusió que cal cedir més espai a la bici a la caçada.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.