Els diferents afectats consultats per l'ACN indiquen que van avançar diners o signar crèdits per la instal·lació de plaques solars, que mai no han arribat a tenir. Quan contacten amb la companyia els respon un dels administradors -que respon a les inicials M.J-, que els dona "excuses" per no entregar el material i els explica que "un dels socis ha marxat amb els diners", detallen els afectats.
Segons consta al Butlletí Oficial del Registre Mercantil, el 4 d'agost hi va haver canvis en la companyia i M.J. va ser nomenat com a administrador únic de Sunblitz Kraft. "Fa tres setmanes vaig contactar amb ells i em van dir que vindrien a instal·lar-me les plaques. Aquesta deu ser la desena vegada que m'han dit que vindrien i no ho han fet", lamenta Núñez.
En total, els afectats calculen que la presumpta estafa supera els 100.000 euros. A través de les xarxes socials tots ells s'han posat en contacte i han creat un grup de WhatsApp, que a mitjans d'agost ja comptava amb 22 persones que asseguren haver estat víctimes de Sunblitz Kraft.
Destrosses a la teulada i suplantacions d'identitat
A banda dels casos en què els clients no han rebut res per part de la companyia alemanya, també hi ha afectats que van rebre el material que no és el que van demanar o d'altres a qui se'ls va deixar la instal·lació a mitges, causant greus desperfectes a la teulada i goteres els dies de pluja, apunta l'ACN. També n'hi ha d'altres que, tot i tenir la instal·lació, asseguren que la companyia no hauria complert el compromís fixat per contracte de tramitar els permisos d'obra i legalització o, fins i tot, casos que denuncien que han patit una suplantació d'identitat.
Lucena, veí de Castellar del Vallès, explica a l'ACN que Sunblitz Kraft els va suplantar la identitat per formalitzar el crèdit per instal·lar les plaques. Assegura que la seva dona només els va facilitar el DNI i una nòmina per fer un estudi financer per estudiar quina entitat li podia oferir millors condicions i de sobte va començar a rebre els primers rebuts. Se'n va adonar just tornar de vacances i la preocupació va anar en augment davant les dificultats de contactar amb l'empresa.
"Ens vam quedar a quadres perquè no havíem signat res", relata. "El banc ens va dir que sí, que tot estava en ordre i que tenien tota la documentació. A partir d'aquí vam demanar que ens enviessin la còpia del contracte amb les condicions i un certificat digital. En aquest apareixien les dades correctament menys el telèfon i l’adreça de correu electrònic que no eren nostres. Al trucar al telèfon sortia la bústia d’una tal Meritxell que, curiosament, era una de les gerents de l'empresa", denuncia.
Segons informació de l'ACN, els afectats asseguren que tenen casos de presumpta estafa a partir de l'octubre del 2020.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.