Aquest pont sobre l'AP7 s'endú la meitat dels quasi 5 milions (4,9) que rebrà Sant Cugat d'aquest pla de sostenibilitat de l'AMB. Així està previst repartir aquests diners, tot i que l'AMB avisa que les xifres concretes poden variar una mica, tot i que no el total, que serà de 4,9 milions d'euros:
Canvi d'hàbits
"Volem anar cap a una ciutat amb uns entorns escolars pacificats on els alumnes puguin desplaçar-se amb bicicleta o patinet. Tot passa per uns canvis d'hàbits, que a vegades són complicats. Els ajuntaments hem de fer els acompanyaments a poc a poc, i per això calen inversions", ha explicat Ingla quan li han preguntat per l'estat d'aquest pont des de l'AFA del Thau, per poder evitar haver d'agafar el cotxe.
Freqüència d'autobusos
En la mateixa línia, Cornet també li ha demanat a l'alcaldessa més freqüència de pas dels autobusos urbans que van fins al Thau, en especial a les hores punta d'entrada i sortida dels infants. La solució d'aquest cas també passa per l'Àrea Metropolitana, ha explicat Ingla: "Estem negociant amb l'AMB perquè la gestió del transport urbà de Sant Cugat passarà a les seves mans. Estem acabant el conveni, amb el qual canviarem tota la flota d'autobusos perquè siguin elèctrics o híbrids, i ens replantejarem totes les línies, les freqüències i les rutes. Estem en un punt d'inflexió i ens n'hem de sortir entre tots, i nosaltres estem en el punt de mira i hem d'estar a l'altura. Però entre tots haurem de tenir una mica de paciència".
Malgrat això, l'alcaldessa ha fet autocrítica: "Si demanem a tothom un esforç per evitar el cotxe privat, nosaltres hem de donar l'alternativa del transport públic, i aquesta és una gran mancança que tenim en general les ciutats".
RECUPERA EL PROGRAMA 'LÍNIA DIRECTA' DEL CENTRE OEST SENCER AQUÍ
Mireia Ingla
Costarà uns 2,5 milions d'euros, és una obra important i necessita el seu temps.
Mireia Ingla
Si demanem a tothom un esforç per evitar el cotxe privat, nosaltres hem de donar l'artenativa dels transport públic. I aquesta és una gran mancança que tenim en general les ciutats.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.