Aquesta revolució prevista en el transport públic santcugatenc, que Gallardo confia veure'n els primers fruits abans del final d'aquest mandat, està estretament vinculada a la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions l'1 de maig passat. Per al regidor de Mobilitat, la ZBE busca reduir la contaminació de partícules a les zones de més concentració urbana, no tant la contaminació global, que com explicava a Cugat Mèdia aquesta setmana, ha tornat a nivells prepandèmia.
Tot i que encara l'Ajuntament no té prou dades per fer una valoració completa dels primers mesos de la Zona de Baixes Emissions, José Gallardo ha explicat que en només quatre mesos han passat de l'1,8% dels vehicles sense etiqueta ambiental circulant pel centre de la ciutat a menys d'un 1%.
Preguntat per la renovació dels autobusos més contaminants de la flota municipal, que incompleixen la normativa de la ZBE, però que tenen una moratòria que acaba el mes de maig, el regidor ha sigut molt clar: "A partir del maig aquests autobusos no circularan per la ciutat i, per tant, buscarem la solució adequada. I no només són aquests 4, n'hi ha d'altres que s'han de canviar. Hem de fer autocrítica, perquè tot i que estem fent molta feina que no es veu, la ciutadania vol resultats i estem trigant més del que ens agradaria. Igual que exigim als ciutadans complir amb la ZBE, nosaltres hem de donar exemple".
Pel que fa a la renovació de l'altre contracte, el de la recollida de residus, Gallardo admet que la ciutat ha crescut i que el servei s'ha de dimensionar, però nega taxativament que la ciutat estigui bruta: "La ciutat no està bruta. És un mantra que funciona a nivell polític. L'oposició ho té molt fàcil per criticar els serveis urbans, sempre hi haurà una foto d'un contenidor ple o una foto d'un carrer ple de fulles en una ciutat amb 52.000 arbres. Volem una ciutat verda i bonica i no volem ni una fulla a terra".
El regidor ha explicat que durant els últims mesos han estat fent proves pilot en alguns barris de la ciutat amb contenidors intel·ligents per poder decidir com ha de ser el plec de condicions de la licitació d'aquest nou contracte perquè l'hauran d'adaptar a les noves directius europees. L'objectiu és que pagui menys qui recicla més i millor, i a l'inrevés. Aquest és l'objectiu global que busca la Unió Europea, però com arribar a aquest objectiu és el que serà més complicat. Per aquest motiu Jose Gallardo assegura que serà un canvi profund i que s'haurà d'explicar molt bé a la ciutadania.
Jose Gallardo
Canviaran el nom [de les línies d'autobusos], n'afegirem i en suprimirem, canviarem marquesines. És un canvi profund que no serà ràpid, anirem línia per línia.
Jose Gallardo
El que busquem no és tan reduir la contaminació global, perquè tenim l'autopista al costat, evidentment, sinó reduir els efectes més nocius a les zones més cèntriques i urbanes per protegir la salut dels santcugatencs i santcugatenques.
Jose Gallardo
La ciutat no està bruta. És un mantra que funciona a nivell polític. L'oposició ho té molt fàcil per criticar els Serveis Urbans, sempre hi haurà una foto d'un contenidor ple o una foto d'un carrer ple de fulles en una ciutat amb 52.000 arbres.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.