El col·lectiu Marea Blanca Sant Cugat ha engegat una campanya per crear un òrgan participatiu sobre la gestió de l'assistència sanitària a la ciutat. Segons la plataforma, aquesta necessitat que 'fa temps que s'arrossega i amb la pandèmia encara s'ha fet més evident', tindria el doble objectiu de mantenir la ciutadania informada respecte a les qüestions sanitàries i possibilitar la participació de la ciutadania i dels professionals en les decisions que afecten la salut local. Les membres del nucli coordinador de la plataforma, Assun Reyes, Roser Casamitjana i Cruz Molina han explicat la proposta, aquest dimarts, en una roda de premsa.
Durant l'acte, Casamitjana ha aclarit que des de Marea Blanca no volen "un òrgan vertical purament informatiu", sinó que ha de ser un espai "per fomentar el consens entre totes les parts implicades", que asseguri que les aportacions que s'hi facin "es tradueixin en una millora de la sanitat o la salut del municipi" i que permeti "fer arribar informació intel·ligent i de qualitat a la ciutadania". En definitiva, volen "un òrgan que sigui actiu, àgil, que d'ell se'n derivin accions que es puguin traduir en una millora de la relació també entre els professionals i els mateixos usuaris".
Cruz Molina, per la seva banda, ha explicat que segons la legislació actual, la participació és un dret de la ciutadania, individual i col·lectiu, i és també a la vegada un deure de l'administració pública garantir aquesta participació. "Per tant, volem reiterar que la salut és un assumpte públic, i que la seva gestió no pot dependre d'entitats privades amb ànim de lucre, perquè no és un negoci, la salut", ha sentenciat.
Tal com ha explicat Assun Reyes, Marea Blanca Sant Cugat es va fundar aquest mes de juliol i es va reunir per primera vegada amb la regidora de Salut, Gemma Aristoy, el passat novembre. "En aquella primera reunió ja vam proposar la creació d'un lloc de trobada per les professionals de la sanitat, la ciutadania i les administracions, però la regidora ens va expressar que no ho veia clar", ha lamentat.
volem un òrgan que sigui actiu, àgil, que d'ell se'n derivin accions que es puguin traduir en una millora de la relació també entre els professionals i els propis usuaris. El decret de fundació i com ha de funcionar ja depenen de l'administració local.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.