Les primeres sancions a qui ho incompleixi es començaran a posar a partir de l'1 de novembre. Segons la gravetat, poden ser d'entre els 100 i els 500 euros i tots els diners recaptats aniran destinats a polítiques de mobilitat sostenible. Hi haurà excepcions per als vehicles que disposin d'alguna autorització especial, com els dedicats al transport de persones amb mobilitat reduïda i persones amb malalties, entre d'altres. I també per aquells que ho sol·licitin prèviament i es registrin, per entrades puntuals amb un màxim de 10 a l'any. El control serà automàtic, amb cinc càmeres de lectura de matrícula, situades en diversos punts d'entrada a la ciutat i en un vehicle de la Policia Local.
Tant l'alcaldessa, Mireia Ingla, com el regidor de Mobilitat, José Gallardo, han remarcat durant la presentació el compromís del govern amb la millora de la qualitat de l'aire i han agraït la col·laboració de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, corresponsable de l'ordenança i que ha aportat una subvenció de 100.000 euros per fer-la possible. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, ha recordat que els municipis de més de 50.000 habitants hauran de tenir una Zona de Baixes Emissions per normativa a partir del 2023 i ha assegurat que ja treballen per a una Zona de Baixes Emissions metropolitana per abans del 2025.
Una mesura que, a més, és adaptable i pot convertir-se en més restrictiva en episodis d'alta contaminació o en un futur, per treballar cap a unes ciutats més verdes i pacificades.
Mireia Ingla
És una decisió necessària i coherent amb la línia d'aquest govern. Sempre parlem d'aquesta emergència climàtica, un dels pilars de les polítiques públiques que està duent a terme en aquests moments l'Ajuntament de Sant Cugat.
José Gallardo
Sabem que és un repte per Sant Cugat. Tothom ens està mirant, som la primera ciutat després de Barcelona en posar en funcionament aquesta Zona de Baixes Emissions. Aquest govern està totalment convençut que és la millor aposta per protegir la salut dels ciutadans. És una aposta clara i decidida.
Antoni Poveda
Al final acabarem avançant cap a una Zona de Baixes Emissions de tota l'àrea metropolitana. L'AMB té el compromís de fer-ho abans del 2025. Avui estem fent un primer pas, però un primer pas que té molt valor.
Mireia Ingla
És una decisió necessària i coherent amb la línia d'aquest govern. Sempre parlem d'aquesta emergència climàtica, un dels pilars de les polítiques públiques que està duent a terme en aquests moments l'Ajuntament de Sant Cugat.
José Gallardo
Sabem que és un repte per Sant Cugat. Tothom ens està mirant, som la primera ciutat després de Barcelona en posar en funcionament aquesta Zona de Baixes Emissions. Aquest govern està totalment convençut que és la millor aposta per protegir la salut dels ciutadans. És una aposta clara i decidida.
Antoni Poveda
Al final acabarem avançant cap a una Zona de Baixes Emissions de tota l'àrea metropolitana. L'AMB té el compromís de fer-ho abans del 2025. Avui estem fent un primer pas, però un primer pas que té molt valor.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.