Gallardo ha especificat que ja han parlat amb l'EMD de Valldoreix per, de cara a l'estiu, connectar l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sant Cugat amb la plaça de Can Cadena. Així, l'Anella Verda passaria pel carrer de l'Andana a través del carrer de Safareig i arribaria fins a l'estació de Valldoreix. D'altra banda, també es preveu connectar la xarxa amb Mira-sol, passant pel Parc Central, el carrer de Josep Irla, el carrer de Pompeu Fabra i vincular-lo, finalment, al carril bici que ja existeix a la zona.
Consulta el mapa de la xarxa ciclable
Projectes de nous carrils bici en marxa
El 2020, l'Ajuntament ja va aprovar la creació de nous itineraris ciclables al barri de Mira-sol i a l'avinguda de Rius i Taulet per un import de 300.000 euros. D'altra banda, l'equip de govern també va donar llum verda als projectes de carrils bici entre els barris de Can Magí i Coll Favà i connectaran les escoles Joan Maragall, Ciutat d'Alba i Gerbert d'Orlhac amb la xarxa pedalable, amb una despesa de 464.209 euros.
Nous tòtems per comptabilitzar bicicletes
El regidor José Gallardo també ha dit a Cugat Mèdia que l'Ajuntament està treballant per aconseguir dos tòtems nous que s'instal·laran a l'anella verda i a un dels punts que connecti amb els barris. D'aquesta manera, Sant Cugat passarà a disposar de quatre comptadors de bicicletes i permetrà a l'administració conèixer l'ús de la xarxa pedalable.
Actualment, hi ha un tòtem a la Rambla del Celler i un al Camí de Can Gantxet. En aquests dos punts, remarca Gallardo, el pas de bicicletes ha incrementat un 30%. Una realitat en la qual la pandèmia ha tingut molt a veure, ja que ha ajudat que "la gent es conscienciï més i augmenti la mobilitat sostenible", la qual "ha arribat per quedar-se", confirma el regidor. Per això, posa èmfasi en la importància de "potenciar-la", amb l'ampliació de la xarxa ciclable, i "predicar amb l'exemple" amb l'ús de la bicicleta per part de Policia Local o altres agents de l'administració.
José Gallardo
És connectar els barris amb els carrils ja existents amb tot el centre de la ciutat. Que la gent es pugui moure de manera més sostenible, no només del centre, sinó també dels barris perifèrics, començant per Valldoreix i Mira-sol i altres barris que ja estan connectats. Intentar crear aquesta aranya al voltant de l'Anella Verda.
José Gallardo
La pandèmia ha fet que la gent es conscienciï més i augmenti la mobilitat sostenible, ha arribat per quedar-se i hem de potenciar-la i predicar amb l'exemple amb policies. Si crees infraestructura, la gent la utilitzarà.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.