La crisi de la Covid-19 i el confinament total al qual es va sotmetre la ciutadania es fan notar també en la feina que ha tingut el telèfon d'emergències 112. Durant l'any passat, es van realitzar des de Sant Cugat 17.110 trucades al 112, un 21,68% menys que el 2019. El descens es va notar sobretot a partir del març, però en aquell mateix mes, quan es va declarar la pandèmia, les trucades per motius sanitaris es van disparar i van caure consultes fins llavors més habituals (per qüestions de seguretat o trànsit, per exemple). De les trucades rebudes a la ciutat, el 80% van activar algun tipus de recurs operatiu.
Pel que fa al conjunt del país, el 112 va atendre 2.997.971 trucades el 2020, de les quals el 63% van ser operatives. La xifra de trucades és un 2,8% més baixa que la de 2019. En clau comarcal, la tendència canvia: durant 2020 es van fer 201.687 trucades al telèfon d'emergències, xifra que suposa un creixement interanual del 5,48%. Arreu del territori, la majoria de trucades van ser per demanar assistència sanitària.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.