El Síndic de Greuges de Sant Cugat critica la 'improvisació' en la implantació de l'Anella Verda

Des de la institució s'ha obert una actuació d'ofici per fer arribar les queixes a l'Ajuntament i aportar suggeriments i recomanacions


Temes relacionats

L'Anella Verda: una mesura que genera controvèrsia entre la ciutadania de Sant Cugat (29/jun/20)

L'alcaldessa defensa l'anella verda i demana paciència per acostumar-s'hi (16/jun/20)

Sant Cugat Comerç i Sant Cugat Empresarial, en contra de l'anella de mobilitat verda (22/mai/20)

Sant Cugat adaptarà els carrers del centre per destinar més espais a vianants i bicicletes (21/mai/20)


  • Comparteix:

El carrer de Francesc Moragas és un dels que s'ha adaptat per ampliar l'espai de vianants i ciclistes / Foto: Cugat Mèdia

El carrer de Francesc Moragas és un dels que s'ha adaptat per ampliar l'espai de vianants i ciclistes / Foto: Cugat Mèdia

El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, ha presentat una actuació d'ofici en què critica la implementació 'improvisada' i 'amb manca de diàleg' de l'Anella de Mobilitat Verda. El Síndic ha fet arribar algunes de les principals queixes, principalment de comerciants de les zones afectades, a l'equip de govern i demana que es modifiquin algunes de les accions i s'amplïi l'oferta de transport públic perquè al setembre, amb la tornada de les escoles, no 'vagi a pitjor'.

La institució assenyala que la mesura ha tingut 'molt impacte' en el comerç local, per la 'dificultat d'accés' que comporta als carrers on s'ha aplicat. A més, la 'urgència' de la seva implementació ha provocat 'errors', com la reducció de places de càrrega i descàrrega o d'aparcament regulat sense alternatives, un fet que provoca col·lapses a les zones durant les hores punta. A més, alerta Palacio, juny i juliol, i més sortint d'unes restriccions de mobilitat, són mesos 'de transició' i la problemàtica pot 'empitjorar molt' al setembre, amb l'augment de la mobilitat i la tornada de les escoles.

El Síndic demana alternatives que complementin la intenció 'lícita' de l'equip de govern de donar prioritat a vianants i ciclistes per afavorir una mobilitat més sostenible al centre de la ciutat. Suggereix aparcaments dissuasoris a les zones perifèriques i busos llançadora cap al centre i que enllacin amb les estacions tant de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) com de Renfe i 'flexibilitat' en l'ús dels carrils compartits i regulats amb limitacions de velocitat. Palacio explica que la mesura hauria d'anar acompanyada d'un 'pla global de transició a una mobilitat sostenible' que inclogui, a banda de les propostes de pacificació del trànsit, vianantització i d'afavorir la circulació amb bicicleta, una ampliació del transport públic urbà i interurbà i d'altres alternatives per als clients dels comerços del centre.

A més, com a accions 'immediates', recomana continuar el diàleg amb comerciants, que s'estudiï la modificació dels recorreguts dels autobusos i que es reconsideri l'amplada i el doble sentit dels carrils bici.

De la seva banda, l'Ajuntament ha informat a Cugat Mèdia que s'està estudiant l'informe del Síndic i que s'emetrà un informe de resposta.


Ramon Palacio

No pots pretendre carregar-te o disminuir el transport en vehicle privat, que és lícit, sense fer un augment significatiu de l'oferta de transport públic. I això no s'ha fet. La meva crítica és a la improvisació i a la manca de diàleg, a més d'aquest suggeriment de buscar solucions alternatives.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.