Tenint en compte aquesta situació, Educació recorda que les activitats que s'organitzin han de seguir els paràmetres de l'ensenyament per competències bàsiques i defugir la necessitat i la pressió d'acabar els programes. Així, per exemple, es recomana fer propostes setmanals, des de diferents àmbits curriculars, amb calendari de lliurament i amb la possibilitat de fer un retorn de les activitats realitzades a l'alumnat. Al mateix temps, s'han d'evitar les tasques repetitives, els projectes han de ser motivadors i han de tenir l'acompanyament del professorat.
També és important que es garanteixi la interacció entre professorat i alumnat mitjançant qualsevol via o mitjà que, a més, en permeti el retorn per part dels estudiants. Per exemple, amb l'enviament de fotografies dels treballs o l'enviament de documents digitals.
La tercera avaluació podria començar durant el confinament
A més, segons indica Educació, l'inici de la tercera avaluació, que podria tenir lloc el 14 d'abril, es produiria encara en període de confinament i, per això, la docència 'haurà de ser virtual'. En aquest cas, l'avaluació haurà de ser qualificadora i personalitzada, tenint en compte les limitacions de cada alumnes. Els centres educatius, a més, hauran de revisar els criteris d'avaluació formulats a principis de curs i adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb les quals s'hagi trobat cada alumne. A partir del 13 d'abril la conselleria establirà unes noves orientacions al respecte.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.