Els taxis són l'única manera que tenen les persones amb discapacitat motriu per desplaçar-se a molts punts de l'àrea metropolitana. La seva condició, però, fa que els vehicles i els conductors hagin d'estar adaptats a les seves necessitats, un procés que requereix no només unes determinades dimensions sinó també unes modificacions que poden arribar a ser molt cares. Fa quatre anys que Sant Cugat no disposa de cap taxi adaptat i tant el sector com els usuaris reclamen ajudes públiques per poder sufragar el cost de les adaptacions, a més dels sacrifics que suposa per al taxista. De moment, els taxistes es troben a l'espera de si l'Ajuntament pot donar algun tipus d'ajuda a aquesta mena de serveis, ja que ja hi ha hagut un oferiment per part d'un d'ells per prestar el servei si finalment s'aprovessin.
ESCOLTA-HO
Un dels punts que dificulta aquest procés és que el mercat del taxi està format per autònoms. Això implica que els esforços i costos econòmics recauen sobre cadascun dels taxistes i, per tant, ha de ser una aposta personal en la qual es compromet temps i diners en formació i unes carreres menys productives. Xavier Dieste, representant de Ràdio Taxi Sant Cugat, ha explicat que les persones que es dediquen a oferir aquest servei poden treballar menys hores i perden més temps en cadascun d'ells. A més, també requereix una formació específica per poder ajudar els passatgers a accedir i abandonar el taxi i en cas d'emergència.
Tot plegat ha de ser sobretot vocacional perquè des del punt de vista econòmic no surt a compte en un servei essencial per a les persones amb discapacitat motriu. Ho han explicat al magazín 'Sant Cugat a fons' Aurelio Colmenero i Adela Sánchez, que han remarcat les dificultats que suposa per ells desplaçar-se, per exemple, fins a l'aeroport. L'enllaç entre el tren i l'aerobús, on a més només pot viatjar una persona amb discapacitat per trajecte, suposa tota una odissea i el taxi resoldria aquest problema.
Ara, l'única solució és posar-se en contacte amb taxistes d'altres municipis amb molt de temps d'antelació. Colmenero, de fet, ha explicat que en el seu últim viatge amb avió va haver d'avisar un mes abans. Tot plegat s'uneix també als problemes que troben per viatjar en autobús o en tren i suposa un obstacle més per un col·lectiu que s'ha d'enfrontar constantment a barreres arquitectòniques.
Això no ho fas per diners. Un taxista que es dedica a això ho fa per humanitat o perquè vols ajudar la societat. A més, ens trobem que som autònoms. Per comprar un vehicle d'aquestes característiques no tenim cap ajuda de l'administració.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.