D'aquesta manera, segons Ricard Font, d'aquí deu anys, es podria arribar a una xifra propera als 1.300 milions de viatges a l'any sumant tot el transport públic, una xifra propera als 1.500 que s'ha proposat el Govern amb l'objectiu d'aparcar el vehicle privat en favor d'una mobilitat més sostenible. Això s'aconseguiria, segons ha afegit, si els ciutadans perceben que disposen d'una 'oferta complementària potent'.
Tot plegat ho ha avançat el president de FGC durant la celebració aquest dilluns del Fòrum Barcelona Tribuna.
Rodalies
Sobre la possibilitat que FGC pogués assumir en un futur la gestió de Rodalies, Font ha assenyalat que la companyia podria fer-ho en un 'temps prudencial' de vuit mesos però que la transició seria 'llarga'. En aquest sentit, ha recordat com en la línia de Lleida a la Pobla, durant deu anys -entre 2004 i 2014- es van seguir utilitzant trens i maquinistes de Renfe i l'ens gestor de les infraestructures era Adif, però la inversió anava a càrrec de la Generalitat fins que a la llarga va poder comprar els seus propis trens i posar els seus maquinistes.
Ricard Font
Avui la demanda a la regió metropolitana és de més de 1.000 milions de viatges. Amb el que he explicat, l'oferta seria de 1.300 milions.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.