El DSV Limiting Factor està dissenyat i fabricat per l'empresa nord-americana Triton Submarines, amb la participació d'empreses catalanes com Ingenia, Ictineu i la santcugatenca Gutmar. A les instal·lacions de la companyia local, adquirides per a aquest projecte per Triton Submarines EMEA, filial espanyola, s'han posat a prova els components del submergible. Després de ser sotmesos a centenars de cicles a més de 1.100 atmosferes a les càmeres de pressió ubicades al municipi, el vehicle és el primer de la història certificat per operar a una profunditat 'ilimitada'.
Tot plegat, ha permès aquesta fita, que s'ha presentat aquest dimecres amb la participació de l'alcaldessa en funcions, Carmela Fortuny, qui ha posat en valor el posicionament internacional de Sant Cugat amb projectes com aquest. Fortuny ha assegurat que Gutmar té el compromís de quedar-se i créixer a la ciutat, on va arribar amb la marxa de Delphi.
Viatges turístics
Segons les previsions de Triton Submarines, la idea és iniciar aviat l'acoblament del primer submergible turístic a la planta santcugatenca. Batejat amb el nom de Triton DeepView 100 / 24, el vehicle podrà transportar 24 passatgers i dos tripulants a una profunditat de 100 metres en un casc completament transparent.
Carmela Fortuny
És la continuació d'una història molt complicada de reindustralització de Delphi. En aquests moments comença a tenir aquests resultats tan positius
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.