En una entrevista a Cugat.cat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat que aquesta nova 'tarifa plana' que s'estableix entre els municipis de l'AMB 'és un primer pas del nou sistema tarifari del futur que es vol implantar a partir del 2021', el que és la T-Mobilitat. Un nou sistema en què els usuaris pagaran en funció dels quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb la qual s'utilitzi el transport públic, i que el Govern vol implantar a tot Catalunya en dos anys.
Tarifa plana als títols integrats
Aquesta tarifa plana que es posarà en marxa a partir de l'1 de gener s'aplicarà tots els títols integrats de l'ATM. És a dir, T-10, T-50/30, T-mes, T-trimestre, T-jove i títols bonificats per a famílies monoparentals i nombroses. També a la T-10 per a treballadors a l'aeroport, la T-mes per a persones en atur, i la T-dia, T-aire i la T-esdeveniment.
Tampoc no quedaran al marge de la mesura els bitllets senzills no integrats d'operadors de transport com FGC, Rodalies de Catalunya i autobusos metropolitans i interurbans, que també es regiran per aquesta tarifa quan cobreixin el trajecte entre dos municipis de l'AMB.
El titular de Territori i Sostenibilitat, però, no ha volgut avançar si paral·lelament a aquesta mesura l'1 de gener augmentaran les tarifes del transport coincidint amb el canvi d'any. El santcugatenc ha dit que tant pot ser que les tarifes es congelin com que s'incrementin en relació amb l'Índex de preu al consum (IPC).
Sant Cugat forma part de l'AMB juntament amb municipis com Cerdanyola del Vallès, Barcelona, Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Montcada i Reixac, Mongat, el Prat de Llobregat i Sant Adrià del Besòs.
Consulta aquí la resta de municipis que integren l'AMB.
Damià Calvet
És important la idea que no canviem de zona perquè les relacions dels municipis que no pertanyen a l'AMB continuen sent les mateixes. Però, el cost per anar a Barcelona és de tarifa plana, i aquest és el que correspon a la zona 1.
Damià Calvet
És una primera passa en aquest sistema de tarificació quilomètric i per freqüència d'ús perquè creem una zona de tarificació única en un espai en què hi ha diferents corones. Comencem, per tant, les primeres passes cap a la T-mobilitat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.