La tinenta d'alcalde de Progrés Social, Susanna Pellicer, ha remarcat la importància de la iniciativa, ja que s'emmarca en els paràmetres 'de ciutat intel·ligent i sostenible'. Pel que fa a la implementació d'aquest tipus de vehicles, Pellicer exposa que legislativament encara no és viable, però que l'experiència acosta Sant Cugat 'al transport del futur'.
Susanna Pellicer
Són transports petits que poden arribar on els vehicles tradicionals no poden arribar. Són sostenibles i gratuïts. Tinc bones expectatives.
L'Èrica, fabricat per l'empresa estatunidenca EasyMile i amb la francesa Transdev com a operadora, és elèctric, té capacitat per a 12 persones, sis assegudes i sis dretes, i la seva velocitat de circulació és de 18 quilòmetres per hora. Les rutes seran enregistrades prèviament amb una sèrie de processos informàtics, d'uns dos dies de durada.
Els recorreguts només constaran d'una parada d'inici i una de final, i un enginyer especialitzat en el funcionament del bus serà en tot moment a l'interior. Una carpa informativa serà a les dues parades de cada municipi, i una enquesta realitzada per la Universitat de Barcelona (UB) permetrà a les institucions conèixer les opinions dels ciutadans que pugin al bus.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.