Una altra de les línies de treball importants és abordar problemes globals de ciutat, com el soroll i els horaris, l'assistència social o la transparència institucional, a través d'iniciatives d'ofici, amb l'objectiu final de generar estudis i propostes a l'Ajuntament. Ho explica Ramon Palacio.
Ramon Palacio
L'actuació més clàssica és el tractament de les queixes dels ciutadans de manera individual. Però de vegades hi ha un cert volum de queixes d'una determinada temàtica i es pot treballar més globalment.
En relació a la transparència de l'administració, Palacio ha assegurat que vol 'posar el dit a l'ull per ajudar el consistori a ser més transparent'. Pel que fa a la coordinació, suport i formació en xarxa amb altres síndics, ja s'ha començat a treballar amb el Fòrum de Síndics Locals de Catalunya, amb un grup reduït de síndics del Vallès, i amb la xarxa Ombudsman promoguda pel Síndic de Greuges de Catalunya.
A Catalunya hi ha 36 síndics municipals que representen més del 50% de la població. L'organisme santcugatenc tramita directament al voltant del 40% de les queixes que rep. Aproximadament un 40% es canalitza cap a altres institucions locals i el 20% restant es deriva a altres defensors del poble, fonamentalment el Síndic de Greuges de Catalunya.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.