El RACC adverteix que la congestió als accessos viaris a Barcelona augmentarà un 50% si no es prenen mesures


  • Comparteix:

La C58 és una de les vies amb més congestió / Foto: ACN

La C58 és una de les vies amb més congestió / Foto: ACN

El RACC adverteix que la congestió viària dels accessos a Barcelona podria créixer un 50% en els propers anys si no es fan actuacions urgents en les infraestructures i la promoció del transport públic. Segons l'entitat, el creixement del trànsit derivat de la recuperació econòmica posarà de manifest la insuficiència dels corredors d'entrada i sortida de la capital. La C58, un dels accessos més utilitzats pels santcugatencs, està entre les vies amb més congestió, ja que els seus usuaris perden gairebé 800.000 hores anuals als embussos.

El RACC estima que en tots els accessos a la ciutat de Barcelona les més de 200.000 persones que s'hi desplacen perden 52.000 hores diàries en total i calcula les pèrdues econòmiques que això comporta en 137 milions d'euros anuals. Són les dades de l'auditoria 'La congestió als corredors d'accés a Barcelona' presentat aquest dimarts.

El president del RACC, Josep Mateu, assenyala que l'elecció del cotxe per desplaçar-se es fa per necessitat.

Josep Mateu

Creiem que els ciutadans han escollit el cotxe per necessitat, no per gust. La gent entra a la ciutat en cotxe privat perquè no té altres alternatives. Un usuari pot preveure més el temps d'embús que els horaris de Renfe.


Les propostes per millorar la mobilitat i absorbir aquest augment de trànsit passen per ampliar les inversions en transport públic, especialment a Rodalies, i treballar en una reordenació dels accessos viaris. Per exemple, potenciar els Bus/VAO de baix cost, les línies d'autobus ràpides, els sistemes 'park and ride' i la gestió de la velocitat variable.

Si no es fa, el mànager tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, adverteix que es pot tornar a nivells de congestió de fa una dècada.

Lluís Puerto

Tenim l'experiència de coses que s'han fet al 2006, com el Bus-VAO i el bus exprés. Tot això ha fet reduir els vehicles, però podem fer més per no fer el camí de retorn de la pujada del trànsit.


A més de la C58, els altres accessos amb més congestió són la A2, la B23 i la B20.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.