El president del RACC, Josep Mateu, assenyala que l'elecció del cotxe per desplaçar-se es fa per necessitat.
Josep Mateu
Creiem que els ciutadans han escollit el cotxe per necessitat, no per gust. La gent entra a la ciutat en cotxe privat perquè no té altres alternatives. Un usuari pot preveure més el temps d'embús que els horaris de Renfe.
Les propostes per millorar la mobilitat i absorbir aquest augment de trànsit passen per ampliar les inversions en transport públic, especialment a Rodalies, i treballar en una reordenació dels accessos viaris. Per exemple, potenciar els Bus/VAO de baix cost, les línies d'autobus ràpides, els sistemes 'park and ride' i la gestió de la velocitat variable.
Si no es fa, el mànager tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, adverteix que es pot tornar a nivells de congestió de fa una dècada.
Lluís Puerto
Tenim l'experiència de coses que s'han fet al 2006, com el Bus-VAO i el bus exprés. Tot això ha fet reduir els vehicles, però podem fer més per no fer el camí de retorn de la pujada del trànsit.
A més de la C58, els altres accessos amb més congestió són la A2, la B23 i la B20.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.