Aquest servei pretén fer un acompanyament a persones que pateixen situacions de carència econòmica i social. El nombre de famílies ateses (633) suposa una reducció respecte als anys anteriors, però això es deu a la implementació d'un programa informàtic de Càritas i Serveis Socials que fa que les famílies no hagin de passar pels dos serveis com passava abans.
En aquest servei, es continuen atenent més dones (52%) que homes (48%). El 46% són persones amb permís de residència i treball, mentre que el 43% tenen DNI espanyol o comunitari i l'11% està en situació irregular. En aquest àmbit, destaca l'augment de tres punts percentuals de persones amb DNI espanyol o comunitari respecte l'any anterior.
Pel que fa als grups d'edat, un 32% dels atesos són menors, un 36,5% són adults, els joves representen el 27% i la gent gran, el 4,5%.
El Rebost
Aquest servei garanteix un complement alimentari bàsic i fomenta l'estalvi a les famílies amb necessitats. Durant el 2015, 805 famílies amb un total de 2.225 persones han rebut aliments després d'haver passat pel servei d'acollida individual o Serveis Socials.
El Menjador Social
26 persones han usat el servei de menjador al 2015. 15 eren homes i nou, dones. També hi ha hagut sis persones que han recorregut al servei de dutxa i bugaderia sense beneficiar-se dels àpats.
Altres serveis
Càritas ha ofert al 2015 altres serveis com El Talleret, un borsa de treball, la campanya Un nen, una joguina i el reforç escolar, entre altres.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.