La responsable de l'OMIC, Mercè Álvarez, ha explicat a Cugat.cat que les empreses que reben més reclamacions són també les que tenen un servei més efectiu per resoldre-les.
Mercè Álvarez
Aquestes empreses, que són les que més reclamacions tenen, també tenen departaments específics per aquestes atendre les reclamacions. Són les que més reclamacions tenen però són també les que millor funcionen a l'hora de resoldre-les.
L'any que s'han produït més vistes arbitrals ha estat el 2010 amb 51 casos seguit pel 2011 amb 48 i el 2012 amb 29. Després de tres anys d'aturades, el servei es va reprendre el 2015 amb 14 casos i enguany que se n'han fet sis en una única sessió al març.
Sant Cugat es va convertir en seu de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) el 2010 per facilitar que els santcugatencs poguessin resoldre els conflictes entre els consumidors i empreses sense haver-se de desplaçar a Barcelona.
L'arbitratge és voluntari i només es pot fer si les dues parts en conflicte l'accepten. La resolució de les vistes, els laude, són de compliment obligatori i tenen els mateixos efectes que una sentència judicial.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.