Mercè Conesa
Ens suposa un cost més d'inversió però entenem que com administració pública tenim una estratègia clara contra el canvi climàtic. Hem de posar èmfasi en la política de respecte al medi ambient.
El president del grup Moventia, Miquel Martí, ha explicat que en aquests moment la flota municipal té un 30% de vehicles híbrids o elèctrics, fet que suposa una inversió elevada.
Miquel Martí
Un vehicle elèctric té un cost de gairebé el 70% més que un vehicle convencional i un híbrid, entre el 20 i el 40%. Cal reconèixer aquest esforç inversor per part de l'Ajuntament.
L'autobús elèctric, model eBus-12 de la marca xinesa BYD, s'ha incorporat a la L-7 aquest dimarts al migdia. El vehicle, adaptat a persones amb mobilitat reduïda, té una autonomia de 250 quilòmetres i tarda cinc hores i mitja a carregar les bateries. L'autobús ha costat 428.000 euros més 6.000 euros per a l'estació de recàrrega. L'autobús havia d'entrar en funcionament al setembre de l'any passat però els processos d'homologació han retardat la posada en marxa del vehicle.
Un dels dos autobusos híbrids de la marca Volvo i VanHool s'incorporarà aquest dimecres a la L-1 i l'altre ho farà a partir de la setmana vinent a la L-3. Aquests vehicles disposen d'un motor elèctric i un altre de dièsel que poden funcionar de forma simultània o independent segons les necessitats. L'adquisició d'aquests autobusos ha suposat un total de 660.000 euros de despesa.
El minibús de baixa emissió és el model Sprinter City, de la marca Mercedez-Benz, i té una capacitat per a 21 passatgers. El vehicle s'incorporarà aquest dimecres a la L-4 perquè les seves dimensions s'adapten a l'orografia del recorregut d'aquesta línia de la Floresta. El minibús ha costat 160.000 euros.
Amb aquestes incorporacions la flota de transport públic municipal suma 20 autobusos, més dos de reserva, dels quals un és elèctric, quatre són híbrids i un és de baixa emissió. Sant Cugat té un total de 10 línies.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.