Per fer-nos una idea dels esquemes que els nostres mitjans acostumen a reproduir, encara que sigui més per inèrcia que per mala fe, n'hi ha prou que parem atenció en el cas de les dones llatinoamericanes que hi apareixen. Aquestes dones, en general, acostumen a respondre a un perfil de persones ignorants, víctimes, delinqüents, vividores, sexualment ardents i prostituïbles, i això és degut al fet que, com explica Marta Tudela, una de les responsables del projecte, 'els mitjans de comunicació estan construint una imatge de la realitat que genera estereotips'.
Doncs bé, arribats aquí, crec que és vital que els periodistes masculins prenguin consciència de la seva responsabilitat a l'hora d'acabar amb aquesta dinàmica i que tots plegats adoptem una actitud més reflexiva i crítica que ens permeti detectar-la cada cop que ens arriba acuradament emmascarada. Com dic, aquesta discriminació és molt més subtil i perniciosa que la de la poca presència de dones en els mitjans. Tanmateix, és vergonyós que, tot i que la població mundial femenina supera el 54%, i que per tant és majoria, les dones que apareixen en els mitjans de comunicació només arriba al 22%.
VÍCTOR ALEXANDRE és escriptor i periodista
Victoralexandre.cat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.