La força del Tot Sant Cugat


  • Comparteix:

victor.alexandre

Victor Alexandre


Publicat: el 8/oct/10
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

La celebració del 25è aniversari del Tot Sant Cugat és molt més important del que sembla. Algú pot pensar que es tracta simplement de la celebració d'un setmanari que ha assolit una xifra rodona quant a anys d'existència i que al darrere no hi ha res més. Però no és cert. Darrere d'aquests 25 anys hi ha moltíssimes coses.

ESCOLTA-HO

Per començar, hi ha uns inicis incerts, molt durs i amb moments plens de desànim, en què la fita del 25è aniversari ningú no se la plantejava perquè l'horitzó més immediat era arribar a celebrar els primers 25 mesos de vida. Passa, però, que acostumats com estem a veure el Tot com una cosa consolidada, se'ns fa difícil imaginar que no sempre ha estat així. Tanmateix, cal dir que les coses no es consoliden per si mateixes. Són les persones que hi ha al darrere les que ho fan possible. I si el Tot ha arribat fins aquí no ha estat pas per art d'encanteri, sinó per la perseverança del seu creador, Ramon Grau, i per la professionalitat de l'equip humà que hi treballa sota la direcció de Josep Maria Vallès. Les xifres parlen per si soles. Vegem-les.
Segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, de les 735 revistes setmanals i quinzenals gratuïtes i de pagament de Catalunya, el Tot Sant Cugat és la número 24; d'entre les més llegides en català, és la vuitena; i d'entre les més llegides al Vallès Occidental, per damunt de publicacions com Hola, El Jueves o Interviú, és la segona. Pel que fa a la tipologia dels lectors, sabem que el Tot és la publicació més llegida entre els homes i la tercera entre les dones i que també ho és per part de les persones d'entre 25 i 44 anys. Cosa que es resumeix en una audiència setmanal de 53.000 lectors i que significa que, si el municipi té 80.000 habitants, és molt difícil trobar una llar de la ciutat on no hi entri el Tot Sant Cugat.
De tota manera, seria injust oblidar la importància del comerç local en la materialització del Tot. Seria injust, perquè, tractant-se d'una revista gratuïta, són els establiments comercials els qui li donen vida per mitjà de la publicitat. Sense la seva aportació setmanal, sobretot en una època tan econòmicament dura com la que estem vivint, el Tot no hauria celebrat els seus 25 anys. I no cal dir que si el comerç s'hi anuncia és perquè sap que la revista s'ha guanyat el nostre respecte i que per això la llegim. Aquest és, per tant, el valor més preuat del Tot Sant Cugat: poder dir que la seva existència és el fruit de l'aportació de tots els santcugatencs.

Víctor Alexandre és escriptor i periodista

www.victoralexandre.cat



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.