L'ascensor d'en Sergi Cutillas


  • Comparteix:

victor.alexandre

Víctor Alexandre

Escriptor i periodista


Publicat: el 12/gener
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

El 27 de desembre passat, en Sergi Cutillas, tècnic de Catalunya Ràdio, que és paraplègic i resident a Sant Cugat, va telefonar a l'empresa a ThyssenKrupp-TK Elevators perquè arreglessin l'ascensor de la seva escala. L'empresa en va prendre nota, però a l'hora de donar la data de quan l'arreglarien tot van ser evasives basades en la dificultat de trobar la peça de recanvi, atès que, segons ells, ja no es fabrica. Com a solució suggerien la instal·lació d'un ascensor nou de trinca.

Davant d'aquest atzucac, en Sergi Cutillas va optar per denunciar la situació a la xarxa a través d'una piulada en què deia això: "Sóc paraplègic. Visc en un 3r pis amb ascensor, però espatllat fa 48 hores. ThyssenKrupp-TK Elevators són incapaços de dir-nos quan ho solucionaran. Diuen que esperen una peça que no saben si es fabrica encara...! No tenen data. És indignant!!!". La piulada fa el seu camí, s'escampa per la xarxa, i un dia després el programa radiofònic El Món a Rac1 se'n fa ressò, entrevista Sergi Cutillas i ell explica la situació. Tot és fer això que l'empresa s'hi posa en contacte, li demana disculpes i aquell mateix dia arreglen l'ascensor. En Sergi, aleshores, fa una segona piulada dient: "Ascensor en marxa! La peça ha arribat a la velocitat de les xarxes socials i de les ones de la ràdio".

Ves per on, una peça que "ja no es fabricava", raó per la qual ThyssenKrupp-TK Elevators recomanava la compra d'un ascensor nou, va aparèixer com per art d'encanteri i l'ascensor va tornar a funcionar sense problemes. Però el que fa més gràcia és l'excusa que van donar per justificar-se atribuint-ho tot a "un problema de comunicació". On és el problema de comunicació, si quan truques per una avaria a l'ascensor, et responen sense mirar-se'l que te'n compris un de nou? Ja sabem que l'empresa té molt més interès a vendre que a arreglar, però és bastant immoral que, per aconseguir-ho, se serveixin del truc de la peça caducada. Feien entendre que era tan improbable trobar-la que no podien donar cap data concreta. Tanmateix, com diem, n'hi va haver prou que la xarxa i Rac1 en parlessin perquè la peça es materialitzés de cop.

No és correcte aprofitar-se de la necessitat d'uns veïns per col·locar-los un ascensor nou. L'empresa compta amb què davant la perspectiva de quedar-se sense ascensor esperant 'la peça', molts veïns piquen l'ham i compren. Per sort, però, els mitjans de comunicació continuen tenint un gran poder a l'hora de resoldre situacions d'abusos com aquesta. I és que mentre la reclamació burocràtica passa desapercebuda socialment, la denúncia pública no. Tota denúncia pública afecta la imatge de l'empresa denunciada, i a cap empresa li agrada veure el seu nom associat a un fet negatiu. Sense els mitjans de comunicació, en Sergi Cutillas i la resta de veïns del seu edifici encara ara estarien esperant l'arribada de la famosa peça.

VÍCTOR ALEXANDRE és escriptor i periodista



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.