Pablo Giménez m'explicava com ha crescut l'hàbit d'entrar a una llibreria i demanar consell sobre algun llibre per regalar i a continuació, un cop escoltades les diferents opcions, dir gràcies, marxar i comprar-lo des de casa per Amazon. Fa ben poc, una senyora va entrar a la llibreria demanant assessorament per regalar un llibre i després de retenir durant vint minuts l'atenció de la llibretera tot valorant-ne les diferents opcions, va donar les gràcies, va dir que faria la compra per Internet i se'n va anar tan tranquil·la. Quina barra, oi? El resum és aquest: una persona entra en un establiment privat, fa ús de la gent que hi treballa, requereix la seva atenció i el seu temps, treu profit dels seus coneixements professionals i després, ben assessorada, se'n va a comprar el producte a la competència. La senyora esmentada devia confondre El Celler de Llibres amb una llibreria municipal i la llibretera amb una funcionària al servei dels vianants.
El nou món tecnològic actual té coses meravelloses, però també en té de molt negatives. Entre les negatives hi ha la de l'addicció a la immediatesa, que ens fa impacients i intransigents, i la del foment de l'individualisme, que ens fa creure que no cal sortir de casa, ja que tenim el món a l'abast en el nostre ordinador o telèfon mòbil. No m'estranya que hi hagi persones que creguin que les llibreries són elements d'attrezzo i que els llibres els porta Amazon, com els nounats els porta al bec una cigonya des de París.
VÍCTOR ALEXANDRE és escriptor i periodista
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.