Així, per exemple, les dades mostren com el 63,4% dels visitants del patrinomi cultural són de proximitat. En concret, el 26% de Sant Cugat, gairebé el 12% de la resta de l'àrea metropolitana i el 25% de la resta de Catalunya. També que de les més de 113.000 persones que han entrat aquest any a Collserola per Sant Cugat, el 34% ho fa en bicicleta. L'Oficina de Turisme va atendre l'any passat 11.000 persones.
Segons el responsable de Vivential Value, empresa que ha desenvolupat el SIT, Rafael González; demostren que Sant Cugat té "multiproducte" com a destí i que el turisme "s'ha normalitzat" després de la pandèmia.
És per això que l'Ajuntament aposta per oferir "experiències completes", ha afirmat la tinenta d'alcaldia de Cultura, Esther Madrona. És a dir, no només visitar el Monestir, sinó oferir altres activitats per combinar al llarg de l'estada. Així, l'Ajuntament ha incorporat activitats com la ruta Gabriel Ferrater per a través d'un QR i la ruta de famílies exploradores, que s'afegeixen a les audioguies del Monestir i les rutes audioguiades de l'entorn de Collserola.
"En termes de turisme la quantitat no és sempre sinònim d'excel·lència. És important saber quines activitats demana el turisme i oferir-les amb qualitat", ha defensat Madrona.
La intenció també és en un futur incorporar al SIT les dades recollides per altres agents com poden ser restaurants o hotels.
El turisme a Sant Cugat durant l'agost
L'agost és sinònim de turisme i també ho és en certa mesura a Sant Cugat. Durant aquest mes, l'Oficina de Turisme ha atés 1.077 consultes i gairebé freguen les 7.000 durant els primers vuit mesos de l'any. L'entorn patrimonial de Sant Cugat ha rebut aquest estiu uns 3.000 visitats. A més, 627 persones han participat aquest any en les visites guiades, 186 d'elles durant l'agost.Esther Madrona
En termes de turisme la quantitat no és sempre sinònim d'excel·lència. És important saber quines activitats demana el turisme i oferir-les amb qualitat.
Rafael González
Les conclusions són que s'han normalitzat l'activitat turística i els perfils. Però s'han incorporat noves capes, com comercialització en plataformes d'activitats.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.