Ritme de contractació massa lent
Les directores dels centres i les mestres i educadores de suport assumeixen l'increment de feina durant els períodes de falta de personal. La clau de la problemàtica rau en la lentitud de les contractacions de les substitutes, expliquen les mestres. "Ens trobem que una vacant pot estar un mes o dos mesos sense cobrir fins que no arriba la substituta". Hi ha casos, però, en què aquest temps d'espera és molt més llarg: hi ha un torn de tarda d'un centre que no es cobreix des de gener de l'any passat i altres places que han estat dos anys sense cobrir, segons el col·lectiu. En una escola bressol, hi ha dues places a jornada completa sense cobrir que assumeixen la directora del centre i una educadora.Les mestres han traslladat aquesta situació al consistori en diverses ocasions, però lamenten que la resposta sempre sigui que "fan el que poden". "Sempre ens diuen el mateix, que el curs següent no passarà, que fan el que poden, però això ja no ens val". Una resposta que també va rebre l'Alba Peña, una mare de l'escola bressol El Tricicle, que ja va anar a l'audiència pública del ple municipal fa tres anys i en la darrera sessió ordinària de setembre. "El meu fill ha començat el curs sense la mestra referent", denuncia Peña. Les mestres avisen del problema que això pot comportar. "Els infants que formen part dels grups que no tenen mestra referent es troben que a l'estança no hi ha el confort que hauria d'haver-hi, van una mica perduts i no tenen una persona amb qui crear el vincle que necessiten".
El problema de les reduccions de jornada
Les mestres també apunten que una situació que arrosseguen des de "fa molts anys" és que l'Ajuntament no aconsegueix cobrir els torns que generen les reduccions de jornada, anomenats 'terços'. "L'oferta per a aquesta franja horària no és gaire cridanera i costa molt de cobrir", diuen. Segons el col·lectiu, quatre de les sis escoles es troben amb reduccions de jornada sense cobrir. De nou, una "excusa" que no convenç les famílies. "Les mestres tenen dret a una reducció de jornada i l'Ajuntament té l'obligació de trobar qui les substitueixi. Punt final", reclama Alba Peña.Tenir franges sense cobrir provoca que les mestres hagin d'atendre en solitari grups que varien de grandària segons l'edat dels infants. "Pot estar una mestra sola amb 20 infants de dos anys, amb 12 infants d'un any o amb vuit nadons de cinc mesos", expliquen. La falta de mans pot portar a situacions incòmodes, tant per les mestres com les famílies. "La mestra no podia canviar els bolquers a dos infants perquè estava sola i no podia deixar desatesos la resta", explica la Mariona, mare de l'escola bressol El Niu.
Cugat Mèdia ha preguntat a l'Ajuntament per la situació de manca de personal a les escoles bressol i quines solucions aportarà, però de moment no ha obtingut resposta.
Famílies d'escoles b
Vaig parlar amb la mestra i em va explicar que li faltaven mans, que tenia dos infants als quals no podia canviar els bolquers. / Les mestres tenen dret a una reducció de jornada i l'Ajuntament té l'obligació de trobar algú que les substitueixi.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.