ESCOLTA-HO
Una altra dada curiosa és que, mentre a l'AP7 ha crescut la sinistralitat en global un 10,7% -els morts s'han doblat en aquesta via en un any (de 12 a 25)-, a Sant Cugat s'ha reduït un 34%. Ramon Lamiel, però, considera que en una via tan llarga, les dades d'un municipi concret són poc significatives. A més, destaca que, malgrat que els accidents i els morts han crescut a l'AP7, a la xarxa viària global de Catalunya s'han reduït un 17,3% des de l'1 de setembre de 2021.
Per a Lamiel, hi ha dues possibles explicacions per a aquest misteri -menys cotxes però més retencions a Sant Cugat i a tot el tram central-: per la banda sud de Sant Cugat, pot ser que l'alliberament del peatge de Martorell i la posada en marxa del Pont de Castellbisbal -que enllaça l'AP-7 amb l'A-2 al Papiol- hagin provocat un efecte crida de conductors que abans no circulaven per autopista, i això provoqui més accidents. I per la banda nord, l'increment "notable" de vehicles a la intersecció entre la C-58 i l'AP-7 des de l'alliberament dels peatges de la gent que utilitza la C-58 per anar a buscar l'AP-7 en direcció Tarragona.
Per posar-hi remei, la Generalitat ha proposat al Ministeri de Foment la reducció permanent a 100 km/h de la velocitat en 10 trams concrets de l'AP-7, dos dels quals a Sant Cugat. La reunió per decidir-ho serà la setmana que ve, però surti el que en surti, el Servei Català de Trànsit té clar que aplicarà la velocitat variable segons el trànsit als punts principals de la xarxa viària, entre els quals, l'AP-7 entre Martorell i la Roca.
Ramon Lamiel
Hi ha un moviment el d'utilitzar la C-58 per anar a buscar l'AP7 en direcció Tarragona que és el que carrega més aquestes vies. En aquesta intersecció sí que hi ha un increment notable de mobilitat. Per tant, és probable que aquest nus és el que ens contamini més les retencions de l'AP7 central.
Ramon Lamiel
És probable que l'alliberament hagi cridat conductors que abans no utilitzaven aquest tipus de vies per baixar cap al sud, i que són conductors que no estan avesats a una intensitat de vehicles determinada.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.