ESCOLTA-HO
El confinament, a més, ha accelerat la posada en marxa de l'atenció de casos intrafamiliars, a la pròpia llar. Un projecte de futur que, amb l'obligació de la ciutadania de quedar-se a casa, el servei ja ha començat a oferir. De moment, però, s'està prioritzant una atenció emocional telefònica per contenir el conflicte, que es mirarà de resoldre un cop acabi l'estat d'alarma de manera presencial.
L'objectiu és donar recursos a les persones que pateixen un conflicte a través d'un espai per expressar el seu malestar a una persona externa a la situació que els dona orientacions per encarar el futur. Tant Ugencio com Vilella asseguren que les atencions ara 'són molt més intenses' i totes dues aconsellen 'autoobservar-se' ja que, sovint, té més importància la manera com s'encara un conflicte que el conflicte en si. Amb aquesta crisi s'ha posat de relleu la importància de cuidar l'entorn més proper, veïns i familiars, amb petites accions del dia a dia. En definitiva, aprendre a respirar i a deixar espai per adreçar-te a la persona amb qui tens un conflicte 'des de la tranquil·litat' i 'per fer propostes enlloc de queixes'.
Sònia Vilella
D'entrada funciona com una espècie de telèfon de l'esperança. Les trucades són bastant llargues i deixem que les persones facin ventilació emocional. Sempre aviso que tot és confidencial, que poden dir el que necessitin. I això avui en dia, amb la situació que estem passant, és molt necessari.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.