A Catalunya, la primera concessió a vèncer, el 31 de desembre de 2019, serà el tram Vila-seca-Castelló de l'AP-7. El govern espanyol es va comprometre durant el mandat d'Ana Pastor a aixecar els peatges a mesura que vencin les concessions. En aquest sentit, el CAIC apunta 'la urgència d'un nou model de gestió per finançar les vies d'alta capacitat', un fet amb especial impacte al Principat, ja que el 20% de les autopistes i el 7% de les autovies de l'Estat espanyol són a Catalunya.
Una sistema alternatiu a la vinyeta
El representant de Foment del Treball Nacional, Salvador Guillermo, ha recordat que la Generalitat està defensant la vinyeta i ha apuntat que 'aquesta és una solució transitòria'.
Al ple de setembre passat, Sant Cugat va instar el Parlament, arran una moció del PP, a suprimir el peatge dels Túnels de Vallvidrera i incloure aquesta via en el futur sistema de vinyeta. La intenció de la Generalitat és suprimir tots els peatges i instaurar una tarifa plana per a tots els vehicles. El departament de Territori, però, va concretar en el seu moment que la mesura no inclou el peatge dels Túnels de Vallvidrera.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.