En un principi, però, Foment només preveia posar pantalles acústiques per evitar el soroll al nord de la línia ferroviària, on hi ha el Centre d'Alt Rendiment (CAR) i l'escola Viaró. En canvi, no contemplava pantalles al sud de les vies, on hi ha el nucli urbà de Coll Favà.
Arran de la insistència de l'Ajuntament i els partits polítics de la ciutat, Foment va elaborar un nou estudi sonomètric que actualitzava el que s'havia fet feia gairebé nou anys i que ha permès apantallar la línia al seu pas per les zones residencials, i no només a la banda del CAR i el Viaró.
Escoltem la tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa.
Mercè Conesa
En el moment en què l'Ajuntament va insistir, el ministeri va respondre, tot i que ens va costar.
L'equip de govern també ha recordat que ara Foment ha d'elaborar un estudi per comprovar els resultats d'aquesta actuació. A més, considera que l'apantallament acústic ha de cobrir tot el recorregut de la línia de Renfe, sobretot l'espai reservat per a un futur aparcament de vehicles a la nova estació de FGC de Volpelleres i l'estació de Renfe de Coll Favà.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.