Miquel Sodupe
Les obres són complexes i per això hi ha un cert retard. Però el sincrotró es posarà en marxa el 2010.
Pel que fa a les infraestructures viàries, Sodupe ha indicat que el desdoblament de la carretera BP-1413, que uneix Sant Cugat i Rubí, estarà enllestida a finals de l'any que ve. La via tindrà quatre carrils -dos per cada sentit-, un carril bici i voreres, i ocuparà un màxim de 40 metres d'amplada. L'anomenada Avinguda de la Ciència enllaçarà amb l'AP-7 i la B-30 amb quatre carrils i s'arranjarà el nou pont sobre l'autopista per connectar amb la Universitat Autònoma.
Sodupe adverteix, però, que aquestes actuacions no seran suficients per absorbir l'increment de mobilitat previst, i per això defensa l'aposta ferroviària, que passaria per la construcció d'una nova línia dels FGC que travessi Collserola, amb estacions a Cerdanyola i a l'Autònoma.
Miquel Sodupe
El Pla Territorial Metropolità preveu una infraestructura ferroviària molt potent a la zona, sinó tot seria insuficient.
Per abastir d'electricitat el Centre Direccional, es construirà una subestació a tocar del terme municipal de Sant Cugat que donarà servei independent al sincrotró, a Cerdanyola i a una zona de la nostra ciutat.
El projecte preveu urbanitzar una zona de 340 hectàrees, amb 3.500 nous habitatges -el 40% dels quals seran protegits- i un corredor verd d'un quilòmetre d'amplada.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.