En concret, el recurs del consistori denuncia que les mesures per reduir l'impacte acústic es basen en un estudi del Ministeri de fa set anys. Com a conseqüència, Foment preveu posar pantalles acústiques per evitar el soroll al nord de la línia ferroviària, on hi ha el Centre d'Alt Rendiment (CAR) i l'escola Viaró, i, en canvi, no preveu pantalles al sud de les vies, on hi ha el nucli urbà de Coll Favà.
En l'actualització del mapa acústic de la ciutat, al febrer d'aquest any, l'Associació de Veïns de Coll Favà va demanar a l'Ajuntament que fes proves extraordinàries per saber l'impacte acústic d'un tren de mercaderies que circula de matinada per la zona. El resultat, segons el col·lectiu veïnal, demostra la necessitat de prendre-hi mesures.
Escoltem un dels membres de la plataforma, Rafael Torres, en declaracions a aquesta emissora.
Rafael Torres
Han de fer un altre estudi ja que les mesures de so que tenim nosaltres ens diuen que la primera línia d'edificis rep 80 decibels d'impacte acústic.
La solució que proposen tant l'Ajuntament com els veïns és que Foment soterri les vies del TGV de mercaderies al seu pas per Sant Cugat. Ho explica Torres.
Rafael Torres
L'única solució és soterrar les vies perquè l'impacte acústic en què es basa està desfassat, fa set anys no hi havia res construït a la zona.
L'alcalde, Lluís Recoder, va lamentar les mesures proposades per Foment i les va qualificar de 'sorprenents'.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.