En canvi, l'òrgan ha experimentat un creixement de les atencions sobre entitats bancàries i asseguradores, que representen un 15% i han crescut un 5% respecte el 2012. Segons la tècnica de l'OMIC Mercè Álvarez, aquestes atencions fan referència a les preferents, però també a qüestions relacionades amb la hipoteca, les clàusules abusives i les comissions bancàries.
Mercè Álvarez
Les reclamacions de temes d'entitats bancàries segueixen pujant. No és només un augment dels temes sobre preferents i subordinades, hi ha problemàtiques d'hipoteques i clàusules abusives.
Les sol·licituds que fan referència a Catalunya Caixa predominen respecte la resta d'entitats bancàries. En total, l'OMIC ha gestionat 573 atencions sobre aquesta entitat, de les quals 109 s'han derivat en sol·licituds d'arbitratge. Catalunya Caixa n'ha acceptat 48, que han estat favorables als clients, de manera que s'han recuperat al voltant de 700.000 euros.
L'OMIC també ha rebut consultes i reclamacions sobre petits comerços, alimentació i compres per Internet, entre d'altres qüestions. Del total d'atencions, un 64% s'han fet en visites directes a l'oficina, un 25% per telèfon i un 11% per correu electrònic.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.