El vianant, l'accessibilitat i els serveis marquen l'estudi de Mobilitat de la Floresta


  • Comparteix:

Moment del consell de barri de la Floresta

Moment del consell de barri de la Floresta

Facilitar el desplaçament del vianant, resoldre els problemes d'accessibilitat i generar espais i serveis públics són els objectius de l'estudi de mobilitat de la Floresta que l'Ajuntament ha encarregat a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per millorar la mobilitat al districte. A través del web dels consells de barri, els ciutadans poden consultar i fer aportacions a l'estudi que, després d'anys de reivindicacions, esdevé el full de ruta per a les futures polítiques de mobilitat a la zona.

En una convocatòria extraordinària del consell de barri, els florestans han conegut aquest dimarts les primeres línies de l'estudi que el consistori ha encarregat a l'AMB per millorar la mobilitat al districte. Amb un cost zero per a l'administració, el document vol ser una eina d'ajuda per dissenyar les futures actuacions de mobilitat.

A través de Consellsdebarri.santcugatentitats.net, el document rebrà suggeriments veïnals, tot i que aquests no seran vinculants. El procés de participació durarà un mes i serà aprovat el primer trimestre de 2014.

L'estudi, que s'elabora a partir de l'antic Pla Director de la Floresta i la situació actual del districte, conclou que les accions que es facin sobre mobilitat han d'anar estretament lligades a la xarxa d'equipaments i transport públic. El document proposa diferents possibilitats per a cada carrer en funció de la seva amplada, direcció i sentit de circulació, i sector al qual pertany.

En funció de l'amplada del carrer, que a la Floresta pot anar dels sis als 12 metres, es poden generar espais i serveis públics de diferent ordre, tal com explica un dels arquitectes de l'estudi, Víctor Ortiz.

Victor Ortiz

Podem començar a encabir aspectes que incideixen en la mobilitat amb serveis com contenidors, hidrants o estacions transformadores de superfície.


El document constata que la Floresta presenta carrers conflictius amb pendents, la majoria amb doble sentit i definicions de vies en el nomenclàtor que no s'ajusten a la realitat. L'estudi també marca que treballarà la connectivitat del territori, que actualment presenta 12 portes d'entrada. La futura mobilitat del districte vindrà definida també per la presència del Parc Natural de Collserola, per on passen i moren molts de carrers del districte.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.