Així ha estat el ple de febrer de Sant Cugat: 5 mocions aprovades i 7 rebutjades

Han tirat endavant dues mocions institucionals, dues mocions de Junts i una del PSC, però amb esmenes del govern


  • Comparteix:

Imatge de la sala de plens durant el ple municipal de febrer / Foto: Cugat Mèdia

Imatge de la sala de plens durant el ple municipal de febrer / Foto: Cugat Mèdia

El ple de febrer de Sant Cugat arribava carregat amb més d'una quarentena de punts i 12 mocions presentades pels grups municipals. L'habitatge i l'urbanisme han estat protagonistes amb el pas endavant per construir 66 habitatges de protecció oficial a l'avinguda de Puig de Rimila i la preservació de la masia de Ca n'Ametller. Un dels punts de més gruix, com era l'aprovació del Pla Director de les Arts Visuals i Plàstiques, finalment ha caigut de l'ordre del dia. Pel que fa a les mocions, consens fràgil entre les formacions que componen el ple. Han prosperat dues que eren institucionals, les dues presentades per Junts i una del PSC, però amb esmenes del govern. La resta de mocions, set, han estat rebutjades.


Mocions aprovades

1.Moció institucional per a l'elaboració d'un pla de millora de les parades d'autobús. L'Ajuntament implementarà millores tecnològiques i de seguretat a totes les parades de la ciutat. També es contempla la implementació del pla en col·laboració amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

2. Moció institucional per a la incorporació del sistema SIRAJ a la Policia Local. Sant Cugat demanarà al Ministeri de Justícia i altres administracions competents en aquesta matèria que el cos policial pugui tenir accés a aquest sistema, que permet l'accés a registres claus com els antecedents penals, mesures cautelars o ordres de recerca i protecció de víctimes de violència de gènere entre d'altres.

3. Moció de Junts de suport a la Bressola. Sant Cugat respon a la crida de La Bressola, que demana ajuda "urgent" per fer front a la "ruptura de liquiditat" que auguren a partir del mes de maig i que suposarà que no puguin pagar els salaris. L'Ajuntament esdevé "soci protector" de l'Associació d'Amics de La Bressola "amb caràcter indefinit".

4. Moció de Junts en defensa de les persones amb discapacitat. Sant Cugat ha condemnat "les inacceptables declaracions" del president dels Estats Units, Donald Trump, que vinculaven un accident entre un avió i un helicòpter amb les polítiques d'inclusió de persones amb discapacitat en l'empresa que gestiona el trànsit aeri.

5. Moció del PSC per vetllar per la representació paritària als actes institucionals, amb esmenes del govern. La proposta, original dels socialistes, ha comptat amb el suport del govern després d'aprovar les seves esmenes, en què ha remarcat que ja està treballant en un nou Pla d'Igualtat intern.

Mocions rebutjades

1.Moció conjunta d'En Comú Podem i la CUP en nom del Centre Delàs i Sant Cugat amb Palestina per esdevenir un municipi compromès amb la desinversió en la banca armada corresponsable del genocidi contra el poble palestí i a favor de les finances ètiques. Com en anteriors i ja nombrosos episodis, el conflicte a la franja de Gaza enfronta els grups municipals. En aquest cas, Junts, el PP i Vox han sumat forces per tombar la proposta, que sí que ha comptat amb el suport dels partits d'esquerres.

2. Moció conjunta d'En Comú Podem i el PSC per evitar el tancament dels Cinemes Sant Cugat. La regidora de Cultura, Núria Escamilla, ha recordat que la qüestió del tancament dels cinemes encara està en estudi i que s'està treballant per saber si per tirar endavant les actuacions necessaris caldrà tancar. També, ha dit Escamilla, s'estan buscant possibles espais per matenir alguns dels cicles de cinema. La proposta ha estat rebutjada amb els vots en contra del govern (Junts i ERC) i Vox, l'abstenció del PP i els vots a favor d'En Comú Podem, PSC i CUP.

3. Moció de Vox davant de la crisi residencial de l'habitatge. La proposta de la formació es basava en reclamar un pla per millorar i fer créixer el parc d'habitatge, i sobretot se centrava en posar el focus en la nacionalitat dels beneficiaris dels habitatges socials i reclamar mesures contra l'ocupació. El regidor d'Habitatge, Francesc Duch, ha titllat la moció de 'fake' i ha dit que Vox ha votat en contra de les mesures proposades per pal·liar la situació. La proposta ha estat rebutjada amb el vot en contra de tots els partits, menys el PP, que sí que hi ha donat suport.

4. Moció del PSC per tal de dotar a la Brigada municipal d'unes noves instal·lacions com a magatzem municipal. El text ha quedat desestimat amb els vots en contra del govern municipal (Junts i ERC) i de Vox. La tinenta d'alcaldia de Gestió Urbana, Cristina Paraira, ha explicat que ja hi ha un pla elaborat amb les necessitats actuals de la brigada, que també contempla que la futura nau que albergui la brigada d'obres i de parcs i jardins disposi d'un espai per a magatzem i logísitca. Una decisió de l'equip de govern que ha comportat una enganxada entre Paraira i el regidor del PSC, Jose María Gallardo, que l'ha acusada de "faltar a la seva paraula" pel canvi de vot al darrer moment, segons ha explicat.

5. Moció de la CUP per reimpulsar la participació ciutadana. Segons els cupaires, existeixen diverses qüestions que els han fet saltar les alarmes, com que no s'hagi constituït el Consell de Ciutat o que els pressupostos participatius i els consells de barri estiguin "encallats". Per al regidor de Participació, Francesc Duch, els cupaires "s'han equivocat del tot". Duch ha defensat la feina des de la regidoria i ha assegurat que Sant Cugat és un "referent" a Catalunya en qüestions de participació. La moció s'ha rebutjat amb els vots en contra del govern (Junts i ERC) i Vox, l'abstenció del PP i els vots a favor de la CUP, En Comú Podem i el PSC.

6. Moció de Vox per la millora del servei d'estacionament regulat en via pública. La tinenta d'alcaldia Cristina Paraira ha reconegut que hi ha alguns parquímetres que no funcionen i que l'aplicació mòbil "no és la més adient". Davant d'aquest situació, Paraira ha explicat que s'està adaptant els parquímetres a la tecnologia 4G. També ha rebutjat la proposta de Vox de poder anul·lar les multes per superació de temps màxim en els aparcaments gratuïts i que s'apliquin bonificacions en l'àrea verda a les famílies nombroses i monoparentals, ja que considera que el preu és assequible (40 euros l'any, amb bonificació de 50% per a vehicles amb l'etiqueta ECO i exempció total de pagament als vehicles amb etiqueta d'Emissions Zero). La moció de Vox només ha rebut el suport del PP.

7.Moció d'ERC en nom del Jovent Republicà en defensa del dret d'habitatge. La moció dels republicans reclamava un habitatge digne a Sant Cugat, amb diverses peticions als governs de la Generalitat i de l'Estat. Els partits d'esquerres (PSC, CUP i En Comú Podem) han criticat la proposta dels republicans per ser "una declaració d'intencions" i no propostes concretes, ja que ERC ostenta la regidora d'Habitatge a l'Ajuntament. La resta dels partits tampoc han donat suport a la moció, que només ha comptat el vot a favor dels proposants.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.