Educadors
El més important és fer. / Hem pogut escoltar activitats d'altres escoles que potser podem aplicar nosaltres.
De la seva banda, els alumnes han tingut l'oportunitat de conèixer companys d'altres escoles que han desenvolupat projectes diferents però amb un punt en comú, el del respecte per l'entorn natural.
Alumne
Amb el material orgànic que no fem servir creem un compost per a les plantes.
La jornada ha arrencat amb una breu presentació a la sala del Teatre-Auditori on mestres i alumnes han format els seus respectius grups de treball. Mentre que els educadors han debatut i abordat els reptes pedagògics d'una educació respectuosa amb el medi ambient, els alumnes han explicat als altres estudiants els seus projectes ecològics.
La directora general de Polítiques Ambientals del Departament de Territori i Sostenibilitat, Marta Subirà, ha resumit les conclusions de la jornada, que passen per continuar la promoció dels temes ambientals a les escoles i la seva relació amb l'entorn.
Marta Subirà
Les conclusions que s'han de treballar amb mestres i professors és seguir amb la relació dels alumnes amb l'entorn i tinguin una major relació amb la vida social i pública.
El fòrum també ha inclòs una taula rodona en què els docents han tractat tres casos reals d'èxit d'educació mediambiental. La preservació del torrents dels Alous, diferents propostes d'aprenentatge i servei i el treball en xarxa han centrat el col·loqui entre els professors vallesans.
La jornada ha posat el punt final amb la plantada de llavors de veça i civada amb els alumnes de les escoles de la comarca, com un exemple de contacte directe amb la natura.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.