Joan Torres, president de FGC: 'La millor manera de desdoblar la línia del Vallès és prolongar la línia d'Avinguda Tibidabo'
Publicat el 3/abr/08 per Anna Bernadó
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres, considera que 'la millor manera de desdoblar la línia del Vallès és prolongar la línia d'Avinguda Tibidabo'. En una conferència aquest dijous al Trade Center de Sant Cugat, Torres ha assegurat que l'execució del projecte podria començar d'aquí a vuit o deu anys.
El primer pas per augmentar la freqüència al Vallès passa, segons Torres, per la construcció de la cua de maniobres a plaça Catalunya. Aquesta cua podria estar acabada en un període de quatre anys. El segon pas seria el desdoblament de la línia del Vallès, que Torres considera que s'hauria de fer ampliant la línia d'Avinguda Tibidabo. Un projecte que es podria començar a executar en 10 anys.
Joan Torres
Aquesta línia s'haurà de desdoblar i la manera més racional de desdoblar-la és des de l'Avinguda Tibidabo cap a Sant Cugat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Joan Torres ha explicat que l'actual línia del Vallès funcionaria, com fa actualment, com un metro, fent diverses parades, mentre que la nova línia desdoblada faria un trajecte directe entre Barcelona i el Vallès. El director de FGC ha assegurat que encara no està clar si aquesta línia pararia a Sant Cugat, ja que això ho dictaminen 'els estudis de mercat en funció de la demanda'.
Torres ha explicat que l'ampliació de la línia d'Avinguda Tibidabo no elimina el túnel d'Horta ferroviari, tot i que el desdoblament de la línia del Vallès és prioritari.
D'altra banda, Torres ha destacat l'increment de productivitat del 30% que suposarà la cua de maniobres de plaça de Catalunya.
Joan Torres
La cua de maniobres permetrà que entrin trens cada 90 segons i augmentem la productivitat un 30%.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
El president de FGC també ha explicat que l'intercanviador entre la futura estació de Vulpalleres i l'actual de Collfavà de Renfe està en l'agenda de les negociacions amb RENFE.