L'AP-7 és la cinquena carretera amb més sinistralitat per darrere de la C-37, la C-25, l'N-II i l'N-240. De fet, els últims anys s'ha produït una reducció de la sinistralitat comptabilitzant 24 víctimes mortals el 2022, 15 el 2023 i sis el 2024. Una baixada que Lamiel ha atribuït a les actuacions que s'han anat fent a la via. En relació amb el tram que afecta Sant Cugat i que se situa entre els punts quilomètrics 147 i 159, fins al 14 d'octubre del 2024 s'havien produït 61 accidents.
El 2024 136 persones van perdre la vida en 121 accidents a les carreteres interurbanes de Catalunya. Tanmateix, durant el 2023 la xifra va ser de 152 víctimes mortals en 136 sinistres, fet que representa una reducció de l'11%.
Tot i que les dades de sinistralitat de 2024 evidencien una "contenció" dels accidents mortals, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que encara hi ha un llarg camí per recórrer per assolir la xifra de 87 morts a les carreteres fixat per al 2030 i la de zero víctimes mortals el 2050.
Més controls a les tardes i caps de setmana
Dels morts registrats aquest 2024 a vies interurbanes, pràcticament un 50% es van accidentar a la tarda i aquesta és la franja que acumula més morts amb 68 víctimes, seguida del matí amb 46. Pel que fa als caps de setmana i festius, amb 70 víctimes, continuen acumulant la meitat dels morts en accident de trànsit a les carreteres catalanes. Per tot plegat, el SCT preveu augmentar els controls a les tardes i els caps de setmana.Franges d'edat amb més sinistralitat a les carreteres
Per franges d'edat, la que ha acumulat més morts és la de 55 a 64 anys, amb 29 víctimes, i la de 45 a 54 anys, amb 21 morts. La que registra un major augment respecte al 2023 és la d'entre 65 i 74, amb 17 víctimes, un 89% més (9). En aquesta línia, es faran campanyes adreçades a majors de 55 anys i inspeccions a centres de reconeixement mèdic per donar informació sobre la sinistralitat a majors de 65 anys que renoven permís.En paral·lel, es posarà en funcionament un programa de seguretat viària amb realitat virtual per a reclusos que estan complint una condemna per delictes de seguretat viària.
Ramon Lamiel
Estem fabricant una intel·ligència artificial predictiva. D'acord amb les intel·ligències artificials ja existents, fem la nostra predictiva i estem predient intensitats, aconseguim tenir un grau de predicció de 95% d'encert de les intensitats i estem predient velocitats, ara el següent pas és predir ja el risc d'accident. No serem agosarats i no podrem dir a on es produirà l'accident, però si podrem dir si estem en una zona de risc o no estem en una zona de risc.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.