Tecnologia
Amb l'educació en el punt de mira i uns informes PISA que reflecteixen uns resultats precaris, Pauner atribueix aquesta davallada a un cúmul de factors. Per la seva banda, Arnau assegura, que el professorat no és el problema i posa el focus en la incorporació de totes les noves tecnologies a la societat i les "distraccions" a conseqüència d'aquestes. La varietat de recursos que ofereixen és un dels motius principals pel qual es tendeix a incorporar-les. Tanmateix, Arnau recalca que "s'ha d'incorporar la tecnologia sense oblidar el paper". Una visió que també comparteix la seva companya, que assegura que "no cal passar de blanc a negre" i que es poden utilitzar "sempre que aportin alguna cosa afegida".
Educació per projectes
Defugint del model tradicional que situava el mestre al centre de tot, Pauner es decanta cap a un model "on el protagonisme rau en l'alumnat i s'opta per a una educació més competencial". Una visió que Arnau també comparteix en apostar per la "nova educació", és a dir, deixar enrere els llibres i encarar-se més cap a una metodologia basada en els projectes. Les dues reconeixen que aquesta només funciona si està "molt treballada".
Les places de mestres
El sistema d'assignació de places de mestre és un dels punts que també s'ha posat en dubte els últims anys. En aquest sentit, Arnau explica que "que et donin la substitució d'un dia per l'altre a vegades costa d'acceptar i voler-ho fer". L'estabilització, el concurs d'oposicions extraordinària i el concurs ordinari han portat que en els darrers anys s'hagin incorporat moltes persones noves a la plantilla. Un fet que s'ha traduït en "certes dificultats a l'hora de distribuir tota la gent", la qual cosa ha afectat principalment a les destinacions on se'ls assigna, segons explica Pauner.
Diversitat
Amb un context amb molta diversitat, veuen amb bons ulls els avantatges que tenen les noves generacions en créixer en un entorn on poden aprendre molt dels altres. No obstant això, admeten que a vegades no tenen els recursos "suficients per poder arribar a tots tenint en compte les ràtios de professors i alumnes".
Ser joves ha signficat que sovint les confonguin amb altres alumnes. Tot i això, reconeixen que també té els seus avantatges i que sobretot les ajuda a connectar molt més amb l'alumnat i a entendre'ls. Ara bé, ambdues recalquen que el camí per arribar fins aquí "no ha estat fàcil" i ha estat "dur".
Amb tot, asseguren que les noves generacions sempre porten canvis i noves maneres de fer, però reconeixen que caldrà esperar un temps fins que aquests es vegin reflectits.
Laura Pauner
Crec que podem aportar aire fresc, a les escoles. També és veritat que aprenem molt de les persones que fa molts anys que estan en actiu. De mica en mica, tota la feina que es fa a les escoles, que és molta, els mestres i les mestres treballen moltíssim, espero que a la llarga es recullin els fruits.
Mar Arnau
Crec que l'educació no és el que falla tant. El professorat continua intentant ensenyar tan bé com sap a l'alumnat. Sinó més aviat en general la societat, perquè s'està anant cap a un model on les tecnologies són molt vigents i això fa que hi hagi molta distracció.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.