La rotació de comerços a Sant Cugat
Segons Burgos, a Sant Cugat, la rotació de botigues manté viu el teixit comercial, ja que s'obren nous negocis en antics locals, de manera que el seu paisatge muta, però no s'extingeix. "A Sant Cugat tenim la sort que moltes botigues tanquen, però, en el seu lloc, se n'obren de noves. Per tant, no tenim la sensació que en tanquin tantes", ha explicat. A banda d'aquest fet, molts locals també poden sobreviure traslladant-se a zones més econòmiques de la ciutat sense haver de tancar definitivament. Dos exemples recents d'aquest fet el tenim en el trasllat del Celler de Llibres i de la peixateria Peix Peixet, com explicava elCugantenc, a l'avinguda Cerdanyola.Malgrat tot, la gerent assegura que "aquesta tendència està canviant i comença a haver-hi una rotació perillosa", ja que "els comerços que tornen a obrir ja no aguanten com abans i tanquen en menys de mig any". Per tant, el cicle de vida de les botigues és cada vegada més curt.
El canvi dels hàbits de consum
Amb tot això, "els petits comerciants de la ciutat veuen que els lloguers cada vegada són més alts, però, en canvi, les seves vendes decreixen", ha detallat Burgos. Aquesta problemàtica s'explica, en part, pel canvi dels hàbits de consum dels santcugatencs durant els darrers anys, marcats per la crisi de la pandèmia i l'augment de les vendes per internet. "Si comparem el nombre de persones que passegen actualment per les botigues del centre respecte fa cinc anys, el percentatge decreix un 20%", ha afirmat la gerent. Segons Burgos, "cada vegada és més evident la diferència entre el percentatge de gent que passeja pels carrers comparat amb el nombre real de persones que entren i compren en un establiment".El repte de la digitalització
La gerent considera que una passa important per revertir aquesta situació és adaptar els comerços als avenços digitals. "Ens hem de posar les piles amb la digitalització, hem de començar a vendre a través d'internet i que la gent ens trobi ràpidament", ha explicat Burgos. Tot i això, també creu que és imprescindible combinar aquesta pràctica amb la compra física a les botigues, perquè "si continuem comprant exclusivament per internet a les grans cadenes, el petit comerç desapareixerà i tindrem un problema molt greu".Per tant, Burgos defensa que aquest canvi ha d'anar lligat del compromís de la ciutadania, i assegura que "començarem a tenir un problema si no prenem consciència que no pots passejar per una ciutat on no fas les teves compres, perquè els comerços viuen de tu". "Estar orgullós de Sant Cugat implica tenir un compromís amb la ciutat, i implicar-te també és mantenir el teu petit comerç viu", ha conclòs la gerent.
Adela Burgos
Si comparem el nombre de persones que passegen actualment per les botigues del centre respecte fa cinc anys, el percentatge decreix un 20%. En canvi els lloguers i les despeses continuen igual o més alts. Els botiguers que no coneixen tant la ciutat ho intenten, però provoquen que la rotació sigui molt alta perquè no és el que esperaven.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.