L'alcaldessa ha recordat que Sant Cugat té "set estacions de ferrocarrils per moure'ns per la ciutat" i el valor del transport públic, que és "sostenible", per traslladar-se com a "mobilitat alternativa".
"Amb aquesta millora de les freqüències i de la capacitat, passem d'una capacitat total de la línia del voltant de 80 milions de viatges a 110, això és un increment del 40% en el total de la línia en un any", ha apuntat el conseller Fernàndez.
Durant els parlaments que han tingut lloc a Terrassa, el president de la Generalitat ha destacat que l'increment de freqüències suposarà una millora "molt clara" per als usuaris, ja que significarà que el que fa molts anys que s'anomena col·loquialment el Metro del Vallès tindrà, per fi, "horaris de metro". "Doblant l'oferta en hores punta aconseguirem que els usuaris puguin anar a buscar el Metro del Vallès sense estar pendents dels horaris", ha afegit.
Aquesta ampliació pretén solucionar l'increment de la demanda que hi ha hagut els últims anys, des que es van prolongar les línies de Terrassa i Sabadell. Per augmentar la capacitat de la línia i aprofitar la infraestructura, s'han eliminat els trens semidirectes (línies S5, S6 i S7) que no paraven a totes les estacions, i entren en servei 15 trens nous que permetran reduir a la meitat el temps d'espera de cada tren. De Sant Cugat a Barcelona hi ha, doncs, un tren cada dos minuts i mig a l'hora punta del matí; un cada quatre a la tarda; i un cada cinc la resta d'horaris. Cap a Terrassa i Sabadell, cada cinc minuts en hora punta; cada vuit minuts i mig a les hores més intenses de la tarda; i cada 10 minuts en servei bàsic.
Segons dades de FGC, l'any 2019 la línia Barcelona-Vallès va situar-se en un 66,3% de la seva capacitat, amb una mitjana de creixement de la demanda anual d'un 3,5%. Amb la pandèmia, la demanda va caure i els trens d'aquesta infraestructura van tancar el 2020 amb només un 34,5% de la capacitat coberta per la demanda. Ara com ara, la línia es troba un 57,1% de la seva capacitat.
TOT EL QUE CAL SABER DE L'AMPLIACIÓ DE LA FREQÜÈNCIA DELS FERROCARRILS
Mireia Ingla
Aquesta és una ciutat que té set estacions de ferrocarrils i ens permet utilitzar-ho per moure'ns. Transport públic i sostenible.
Usuaris FGC
Molt millor perquè abans els trens anaven molt plens i ara és molt més còmode viatjar amb els ferrocarrils.
Juli Fernàndez
Amb aquesta millora de les freqüències i de la capacitat passem del voltant de 80 milions de viatges a 110, això és un increment del 40%.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.