El govern espanyol es mostra obert a estudiar la reducció del límit de la velocitat a l'AP-7 fins als 100 km/h

La ministra Raquel Sánchez admet l'augment del trànsit a les vies d'alta capacitat després de l'alliberament dels peatges


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu d'una retenció a l'AP-7 en sentit sud a l'alçada de Cerdanyola del Vallès / Foto: ACN

Imatge d'arxiu d'una retenció a l'AP-7 en sentit sud a l'alçada de Cerdanyola del Vallès / Foto: ACN

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha assegurat que el govern espanyol es mostra disposat a estudiar a reduir el límit de la velocitat a l'AP-7 fins als 100 km/h, tal com va proposar fa uns dies el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel. Aquesta decisió també afectaria Sant Cugat, en concret, El tram Sant Cugat - Martorell, del quilòmetre 159 al 169. Sánchez ha comentat, però que abans cal analitzar la proposta de la Generalitat, que de moment, ha puntualitzat, només coneix pels mitjans de comunicació. Tot plegat ho ha explicat en una entrevista aquest dimarts a RAC1.

La ministra s'ha mostrat oberta analitzar les propostes de la Generalitat com la reducció del límit de la velocitat o el repartiment de grues pel traçat de l'AP-7 per retirar ràpidament els vehicles avariats i evitar així congestions. Sánchez ha admès un augment del trànsit en les vies d'alta capacitat després de l'alliberament dels peatges, ara fa un any, pel transvasament de vehicles que abans circulaven per vies secundàries.

En qualsevol cas, però, ha recordat que en última instància les mesures que es puguin aplicar a la gestió del trànsit són de la DGT -depenent del Ministeri de l'Interior- i a Catalunya del Servei Català de Trànsit. Segons la ministra, l'increment de trànsit a l'AP-7 era "esperable" i ha recordat l'anunci d'inversions per valor de més de 1.000 milions d'euros per millorar els accessos de les autopistes i ampliar els seus carrils.

D'altra banda, Sánchez ha insistit en la necessitat de consensuar amb territoris i sectors afectats un sistema de pagament per ús en autovies i autopistes, tal com també tenen altres països de la Unió Europea. Segons ha dit, cal tenir en compte la "singularitat les diferències entre territoris".

"No podem donar la mateixa resposta a tot arreu", ha comentat la ministra, que vol distingir entre les zones urbanes i rurals. Sánchez, a més, ha rebutjat d'entrada implementar un sistema de cobrament diferent per comunitats i ha apostat perquè aquest sigui "senzill".


Raquel Sánchez

He de dir que no és competència d'aquest Ministeri, que això correspon a la Direcció General de Trànsit (DGT), això és competència del Ministeri de l'Interior, que hauria de ser qui estudiés aquesta proposta. S'estudiarà per part de la DGT i si és una bona mesura, no hi ha cap problema per implantar-la.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.