D'altra banda, la T-870/90, la T-usual bonificada per a persones en situació d'atur i els lots de Berguedà i Ripollès també es beneficiaran de la reducció del 50%, mentre que la T-casual per a treballadors de l'Aeroport mantindrà la rebaixa del 30%.
Segons ha detallat l'ATM, la reducció en els preus de les tarifes es farà efectiva l'1 de setembre en tots els mecanismes de compra, i "l'usuari no haurà de fer res" per comprar els abonaments rebaixats.
El director general de l'ATM, Pere Torres, ha apuntat que l'abonament als operadors -com ara TMB o FGC- es farà un cop l'entitat hagi rebut els diners corresponents per part del govern espanyol. "No estem en condicions d'avançar diners, aquest és un any en què anem extremadament justos pels costos de la crisi energètica sobre el transport", ha expressat.
Torres també ha detallat que la institució farà un seguiment "molt detallat" dels títols rebaixats utilitzats, per poder quantificar l'import real del 30% corresponent al Ministeri de Transport, i del 20% corresponent a l'ATM. Aquesta comprovació permetrà a l'ens saber si la compensació del govern espanyol és suficient o no per cobrir les despeses.
Costos per l'ATM
L'ATM preveu que el sobrecost de bonificar el 30% del preu del bitllet que assumirà el ministeri que encapçala Raquel Sánchez serà de 40 milions d'euros, mentre que el 20% que pagaran les institucions membres de l'ATM serà de 28 milions d'euros.El reial decret del govern espanyol contempla dos crèdits extraordinaris de 100 milions d'euros cada un per a aquesta bonificació, un corresponent als serveis de transport de titularitat de les comunitats autònomes, i un per als serveis dels ajuntaments o institucions locals. En total, el Ministeri de Transports repartirà 200 milions d'euros a tot l'Estat, i ho assignarà en funció de criteris propis. En cas que l'ATM necessiti més diners dels que el govern espanyol li assignarà, el sobrecost l'haurà d'assumir la mateixa autoritat, indiquen els seus responsables.
Tanmateix, l'ATM preveu que amb l'aprovació de la gratuïtat dels títols de Renfe el que es produeixi sigui un transvasament d'usuaris, un fet que, segons càlculs de la institució, podria tenir un impacte d'entre 45 i 50 milions d'euros. En aquest sentit, Torres ha avançat que han fet una petició a l'administració espanyola per obrir una via de compensació als operadors per la pèrdua d'usuaris per la gratuïtat dels abonaments de Renfe. "Està sol·licitat però no tenim resposta favorable", ha lamentat el director de l'ATM.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.