L'ús de les estacions de Sant Cugat dels FGC augmenta un 30% respecte al 2020, però encara lluny del 2019

Els percentatges d'augment del 2021 són molt semblants als de la línia del Vallès i als de la resta dels FGC


  • Comparteix:

Un tren dels Ferrocarrils Generals de Catalunya (FGC) / Foto: FGC

Un tren dels Ferrocarrils Generals de Catalunya (FGC) / Foto: FGC

Les set estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Sant Cugat han tancat el 2021 amb un 30% d'increment de validacions de bitllets respecte al 2020: de 5,3 milions de validacions a gairebé 7 milions. No obstant això, la xifra viatges del 2021 encara és un 30% inferior a la del 2019, any en què a les estacions santcugatenques es van comptabilitzar gairebé 10 milions de validacions. Aquests percentatges d'augment són molt semblants a les de la línia Barcelona-Vallès i als de la resta de línies de FGC.

De totes les estacions locals, la de Sant Cugat és la que rep, amb diferència, una major afluència, tot i que de les 4.161.499 validacions comptabilitzades l'any 2019, ha passat a un total de 3.051.314 l'any 2021. L'any 2020, a causa del confinament total, només se'n van comptabilitzar 2.334.499.

Percentualment, però, Hospital General i Volpelleres són les dues estacions santcugatenques que han patit un increment més fort de la demanda l'any 2021 respecte al 2020, amb un augment del 34,5%. A l'altre extrem hi trobem l'estació de Sant Joan, la del polígon empresarial, que només ha patit un augment del 9,1% respecte al 2020, però, en canvi, el descens del 2021 respecte al 2019 és del 60%.



La línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que dona servei a Sant Cugat, va tancar 2021 amb 44,6 milions de validacions, és a dir, un 29,5% més que l'any 2020, però, un 30% menys que el 2019, any en què se'n van comptabilitzar més de 66 milions.

En totes les seves línies, FGC acaba el 2021 amb un còmput total de més de 61 milions de validacions de bitllet, el que suposa un increment del 28% respecte al 2020 (any del confinament total) i un descens del 32% respecte al 2019 (any en què es van comptabilitzar més de 91 milions d'usuaris). No obstant això, la tendència dels últims mesos és a l'alça.



Satisfacció dels usuaris
Els usuaris dels FGC puntuen amb un 77 sobre 100 la qualitat del servei ofert per la companyia, segons l'Índex de Satisfacció 2021 obtingut mitjançant 1.100 enquestes directes. L'indicador de 2021 supera la xifra de 2019, que va ser de 76,63 punts i que, juntament amb la de 2018, ja eren les més altes de tota la sèrie, iniciada l'any 1987. En ser un indicador de valor, en aquest cas no es pren com a referència l'any 2020 per la distorsió de les dades que va causar la pandèmia.

Els aspectes més ben valorats són la puntualitat, l'accessibilitat als trens i estacions i la senyalització, tots valorats amb un notable. I els aspectes que més milloren respecte al 2019 són l'atenció i amabilitat dels empleats de FGC, la informació en cas d'incidència i la neteja de trens i estacions.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.