El director del SCT ha defensat aquest tipus de vehicles perquè no contaminen, no fan soroll i faciliten un tipus concret de desplaçament. També recorda, però, que són vulnerables i que els conductors s'han de protegir. Una altra de les mesures passives que s'apliquen és l'obligatorietat de dur llums i reflectants per als moments de poca llum i, en els patinets més grans, a més, cal portar un timbre.
La regulació també indica que els VMP no poden anar a més de 25 quilòmetres per hora, ni poden circular per voreres ni zones de vianants, ni tampoc per carreteres, autovies i autopistes. Els conductors poden ser sotmesos a controls d'alcoholèmia i de drogues. Com en el cas de les bicicletes, se sanciona l'ús del mòbil i auriculars en la conducció. I també és motiu de multa el fet que hi vagi més d'una persona en un sol vehicle.
Els VMP engloben els patinets elèctrics, els segways i tots aquells vehicles que reuneixin capacitat per desplaçar-se de sis als 25 quilòmetres per hora, una o dues rodes, sistema d'autoequilibrat, autopropulsió i que aculli només una persona. De cara al novembre del 2022, explica Gendrau, s'acabarà de definir les característiques i obligacions d'aquest tipus de transport. De moment, la DGT encara no obliga a tenir una assegurança.
Juli Gendrau
"En la meva opinió, la utilització del casc s'acabarà obligant, perquè es tracta d'una mesura de seguret passiva que ajuda a què els accidents siguin menys greus i, moltes vegades, salva vides."
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.